כמעט שלוש שנים עברו מאז הוצגה הטווינגו החדשה, ועכשיו היא מגיעה גם אלינו. למי שהשם מצלצל מוכר, נזכיר כי הטווינגו המקורית שווקה בארץ בשנות התשעים, אך הדור השני מעולם לא הגיע אלינו. הדור השלישי לטווינגו הוא הבן הצרפתי של הפרויקט המשותף של רנו עם סמארט, ולכן כמו שותפותיה לפלטפורמה, הפורטו והפורפור, היא בעלת מנוע והנעה אחוריים.
זהו מבנה שונה ומיוחד, בקטגוריה הזו ובכלל, שמאפשר השגת כושר תמרון יוצא דופן: בהעדר מנוע מלפנים שיגביל את זווית הפניית ההגה, ניתן להפנות את הגלגלים בזווית של 45 מעלות ולהגיע לקוטר סיבוב מרשים של 8.6 מ' – יתרון חשוב למכונית עירונית.
רנו טווינגו מגיעה ארצה
צילום: מנהל

הטווינגו היא בעלת בסיס הגלגלים הארוך בקבוצת המיני המקומית 249 ס"מ, אך אורכה הכללי – 359 ס"מ – דומה למקובל בקטגוריה. מיקום המנוע גובה מחיר מתא המטען, שנפחו קטן יחסית (180-200 ל').
הטווינגו תוצע בארץ עם שני מנועי שלושה צילינדרים: הראשון בנפח 1.0 ליטר, אטמוספרי, מייצר 69 כ"ס והגיע כנדוניה מסמארט (במקור הוא פותח על ידי מיצובישי). הוא ישודך לתיבה ידנית עם חמישה הילוכים. לגרסה החשובה יותר, שמצוידת בתיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים, מנוע בנפח 0.9 ל' מוגדש של רנו, שמפיק 90 כ"ס (אותו פגשנו כבר בקליאו).
הביצועים טובים ביחס למקובל בקטגוריה עם האצה ל-100 קמ"ש ב-10.8 ש' ו-165 קמ"ש מרביים (14.5 ש' ו-145 קמ"ש בידני).
רנו טווינגו מגיעה ארצה
צילום: מנהל

הרמות
הטווינגו תוצע כמובן עם ארבע כריות אוויר, שני חלונות חשמל (אחוריים נפתחים הצידה), מחשב דרך ומערכת שמע מקורית עם בלוטות'. במקום מולטימדיה יכללו הגרסאות השונות של הטווינגו מנשא לסמארטפון עם חיבור USB שנקרא R&go. בעזרת אפליקציה ייחודית יתפקד המכשיר כמעין מולטימדיה לרכב.

הגרסה הידנית תגיע ברמת 'לייף', המציעה דשבורד לבן ובקרת שיוט, ותעלה 65,000 שקלים, ואילו האוטומטית תגיע ברמת אבזור 'זן' והיא מציעה בנוסף התרעת סטייה מנתיב, חישוקי "15, חיישני חנייה אחוריים ושילוב צבעי שחור-לבן למושבים, ומחירה יחל ב-75,000 שקלים. היא תהיה מצוידת בחישוקי "15 קלים ותוספות קוסמטיות חיצוניות. רמת ה'דיינאמיק' מציעה גם חבילות צבע חוץ ופנים ותעלה 79,000 שקלים. המחיר יגיע ל-87,000 שקלים לרמת האבזור 'אינטנס' המצוידת עוד יותר (חישוקי "16 וגג ברזנט).
רנו מתכוונים להתחרות בתחום העליון של מכוניות המיני ובמיוחד בפיאט 500, עניין מתבקש לאור המחירים הגבוהים יחסית. מצד שני, היא זולה בהרבה מאחותה התאומה, סמארט פורפור, שעולה 110,000 שקלים. ברנו ישראל מצפים למכור כ-600 יחידות בשנה, אלא אם יצליחו לקבל מלאי גדול יותר מהיצרן.
רנו טווינגו מגיעה ארצה
צילום: מנהל