במרכז פרס לשלום בתל-אביב, התקיים בסוף השבוע שעבר הכנס החמישי של קהילת "אקומושן" (Ecomotion). מדובר בקהילה שהוקמה ב-2012, בשותפות מנהלת תחליפי הדלקים במשרד ראש הממשלה, המכון הישראלי לחדשנות, משרד המדע וקרן הייסוד - מתוך שאיפה לשמש קרקע עבור מיזמים בתחום התחבורה החכמה, ולעידוד חדשנות.
מאז הקמתה, חזון אקומושן עודנו יצירת קהילה עסקית, שתבסס את ישראל כמרכז חדשנות עולמי לתחבורה. המפגש החמישי עסק בנושאי "תחבורה חכמה", וסימן שיא ברמת העניין של תעשית הרכב הבינלאומית (הן ברמת היצרניות והן ברמת ספקיות המשנה). לכנס הגיעו למעלה מ-1,000 משתתפים, בהם למעלה מ-200 בכירים מחברות מהשורה הראשונה בעולם הרכב. לצידם הגיעו יזמים מהארץ והעולם, והוצגו חידושים מעניינים.

הרשימה הארוכה כללה נציגים של קבוצת פולקסווגן, רנו, וולוו, פורד, ב.מ.וו, יונדאי, והונדה. לצידם נכחו באירוע בכירים בספקיות המשנה - חברות הרכב המספקות בין היתר רכיבים לייצור מכוניות או שירותים נלווים - בהן ליר (Lear), הרמן (Harman), דלפי (Delphi), בוש (Bosch) ושל (Shell).
תעשיית הרכב העולמית לומדת מישראל
צילום: אסף קליגר

בין התצוגות הבולטות באירוע היו זו של "יוביאיי" (Uveye), שיודעת לבצע זיהוי תקלות ברכב באמצעות מצלמות, כמו גם לאתר מטען חורג באמצעות ניתוח זווית העמידה שלו (למשל כיווץ חריג של המתלים באחד הסרנים). עוד תצוגות מעניינות היו של איבו (IVO), שבניגוד לחברות שמתכננות רכב אוטונומי, ייצרה רובוט שיכול לנהוג ברכב רגיל - וכך לחסוך את עלויות החלפת צי הרכב. "פיקסיז אוטומוטיב" הציגה מערכת מעניינת, שמטרתה למנוע טלטולים בעת עצירת הרכב - זאת באמצעות תוכנה שמשתפת פעולה עם מערך ה-ABS (מערכת למניעת נעילת גלגלים).
פרקינגס (ParKings) חשפה ערכת לניהול חניות עירוניות, שיודעת לשמור מקום חניה ברחוב בהזמנה, לשנות את צבע המדרכה לצורך חיווי על כך לנהגים האחרים, ולהוביל את הנהג לחניה ולחייב אותו בתשלום עבורה. "אופטיבוס" (Optibus), שכבר מציעה תוכנות לאופטימיזציה עבור חברות תחבורה ציבורית, דיברה באירוע על הצעד הבא - חזון להגיע לתחבורה ציבורית מדלת הלקוח.