בלילה שלפני הנסיעה לירדן התקשיתי להירדם. טיול בואדי ראם, ועוד עם כלי רב יכולת כמו הקאן אם מאבריק X3, עדיין עושה לי פרפרים, מודה. השילוב בין הנוף המרהיב של ואדי ראם – עם דיונות הענק, תצורות הסלע המרהיבות והמרחבים האדירים – וכלי צל"צ שכל הכתבות טוענות ששינה את כללי המשחק (לא יצא לי לנהוג עליו לפני כן) אמור לתת תוצאה מדהימה.
התוכנית כללה טיול של שלושה ימים, כאשר אני – וצלם מוכשר! – מצטרפים, עם X3 שארגנה עבורנו חברת עופר-אבניר, לקבוצה של עשרה לקוחות פרטיים, בהובלת צחי כפרי. כל הנהגים, מלבד אחד, כבר שדרגו ל-x3, וכולם בעלי נסיון רב בכלל, ובירדן בפרט – זהו להם הטיול השלישי בממלכה ההאשמית. במעבר הגבול, בין החלפת מספרי רישוי להסדרת מסמכים, ועם הנוף המדברי ברקע, העסק התחיל פתאום להזכיר לי את הסרט האחרון של מקס הזועם...
כך החלו שלושה ימים מאתגרים - מאתגרים לאדם, למכונה ולחוקי הפיזיקה. כמו ילדים שבוחנים את גבולות הגרביטציה, עלינו לדיונות ענק רק כדי לראות באיזו מהירות נגיע למעלה, וכמה חד אפשר לפנות ממש בקצה. רק שבניגוד לילדים עם מכוניות על שלט, אנחנו היינו בתוך הכלים. התחושה דומה לרכבת הרים, רק שכאן אתה שולט בה והכיף הוא עצום. הדגדוג הזה בבטן כשנוסעים על הסכין של הדיונה, ומכל צד תהום, גם הוא מזכיר חוויות ילדות מהלונה פארק.
ובין הדיונות, בשבילים המהירים, ה-X3 אפשר קצב בלתי נתפס, וכיווץ תאי שטח עצומים. והיו גם תקלות, כמובן – פיצוצי צמיגים, רצועות שנקרעו והתהפכויות. תשע התהפכויות – כולל אחת מראש הדיונה שכללה שישה גלגולים. אך הכלים, והנהגים, הראו עמידות מרשימה והמשיכו בלי להתרגש. מילה טובה יש לומר על מוביל הטיול צחי כפרי והצוות שלו, שניווטו למופת, פינקו בהפסקות ופשוט נטעו ביטחון בנהגים גם בתנאים הכי קיצוניים. ומחמאות מגיעות גם לחברי הקבוצה, שהציגו יכולת נהיגה טובה יחד עם התנהגות אחראית בנסיעה ויחד מכובד ומכבד לאוכלוסייה והכללים המקומיים.
ואי אפשר בלי להזכיר את הנוף הירדני, כל כך קרוב אלינו אבל גם כל כך ייחודי. העיניים לא תמיד מאמינות למה שהם רואות. חוויה אחת שזכורה במיוחד הייתה בסיומו של היום השני, כשדהרנו לאוהלים בערבו של יום ארוך ואינטנסיבי. האבק שהעלו הכלים נחתך על ידי קרני השמש, השמיים נצבעו בכחול של ערב ובאופק הרים, שהמרחק בינם יצר גוונים של כחול. מדהים.
האמת היא שקשה להעביר חוויה כזו במילים, ולכן מזל שצילמנו את הכל. אז הקליקו מכיוון שבטיול כזה עדיף לתת לסרט לדבר, המעטנו במילים.

צילום: אסף רחמים; עריכה: גיל חסון