טויוטה אוריס החדשה נחשפה. בתערוכת ז'נבה שנפתחה לעיתונות הבוקר (ג') ולקהל הרחב בעוד יומיים (18-8 במרץ), יצרנית הרכב היפנית מציגה את הדור השלישי למשפחתית הקומפקטית, שמאז 2010 הופרדה ממשפחת הקורולה (אז קורולה ראנקס) והפכה לדגם עצמאי.

הדור החדש מאמץ שפת עיצוב דינמית - מה שאומר בעיקר קווי מרכב עגלגלים-ספורטיביים יותר במקום ישרים, אבל גם סבכה קדמית גדולה ודומיננטית מבעבר ויחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור.

לרושם תורמת גם צמיחה במידות - האוריס החדשה ארוכה בארבעה ס"מ (כעת 437) ורחבה בשלושה (179 ס"מ), ומנגד היא נמוכה מהדגם הקודם (143.5 ס"מ, 2.5 פחות). בסיס הגלגלים עומד על 264 ס"מ (4+).

חידוש משמעותי יהיה בהיצע המנועים, כאשר האוריס החדשה מצמצמת את המבחר באופן כללי, אבל מכפילה את מספר מערכות הכלאיים. דגם הבסיס יהיה כעת בנפח 1.2 ליטר עם מגדש טורבו (שמוכר בין היתר מטויוטה C-HR). מעליו תוצע מערכת ההנעה של הפריוס החדשה - מנוע בנזין (1.8 ליטר) ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 122 כ"ס (136 כיום).

טויוטה אוריס חדשה נחשפה, בישראל ב-2019


בפסגת ההיצע טויוטה תציע מערכת כלאיים שנייה, חדשה, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר והספק מרבי משולב של 180 כ"ס. נתוני תצרוכת דלק וביצועים לא פורסמו, אך היפנים מבטיחים כי הגרסה הבכירה תכוון לביצועים והנאה מנהיגה, ולא רק לחסכון בדלק.

טויוטה אוריס החדשה צפויה להגיע לישראל בתחילת שנת 2019. בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות יגיעו אלינו (אם כי להערכתנו יוניון מוטורס, היבואנית, תציע את שלושתן). המשפחתית היוצאת מוצעת אצלנו עם מנוע 1.6 ליטר (שייצורו יופסק) ובגרסת כלאיים, ומחירה ההתחלתי עומד על 130 אלף שקל.