בהאנגר 1, בנמל תל-אביב, התקיים המפגש השישי והגדול ביותר עד כה של קהילת  "אקומושן". מדובר בקהילה שהוקמה ב-2012, בשותפות מנהלת תחליפי הדלקים במשרד רוה"מ, המכון הישראלי לחדשנות, משרד המדע וקרן היסוד, מתוך שאיפה לשמש קרקע עבור מיזמים בתחום התחבורה החכמה ולעידוד חדשנות.

ישראל כמרכז תחבורתי: סיכום כנס אקומושן

 
הרעיון המקורי, יצירת קהילה עסקית שתבסס את ישראל כמרכז חדשנות עולמי לתחבורה, הולך וצובר תנופה משנה לשנה. המפגש השישי, שעסק כרגיל בנושאי "תחבורה חכמה", סימן שיא חדש ברמת העניין של תעשיית הרכב הבינלאומית עם הגעת שפע של בכירים מהתחום בעולם. לצידם התייצבו גם יזמים רבים מהארץ ומהעולם והוצגו חידושים מעניינים.
 
כ-3,000 משתתפים הגיעו לכנס, מתוכם כ-500 מחוץ לישראל. התערוכה כללה מתחם ניסויים אוטונומי, בהובלת חברת נתיבי איילון, כמו גם מיצגים של 100 מיזמים ישראליים בתחום התחבורה החכמה.
 
מרכז חדשנות ישראלי לפולקסווגן
לקראת האירוע, קבוצת פולקסווגן הודיעה על הקמת קמפוס חדשנות של הקבוצה בישראל. זה יפעל לקידום מיזמי סטארט-אפ ישראליים וליצירת קשר בינם לבין מותגי הקבוצה. המערך החדש, שיכונה קונקט (Konnect) יפעל גם כמרכז ניסויים למכוניות אוטונומיות ועוד.
 
ישראל כמרכז תחבורתי: סיכום כנס אקומושן


בכירים רבים מקבוצת פולקסווגן הגיעו לאירוע, כאשר במקביל נחתו בתל-אביב נציגים רבים של יצרניות רכב וספקי משנה בתעשייה, כדי להכיר מקרוב מיזמים ופיתוחים מקומיים. הרשימה הארוכה כללה נציגים של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, פורד, דיימלר, ג'נרל מוטורס, טויוטה, הונדה ועוד. בין ספקי המשנה שנציגיהם נכחו בכנס, ניתן למנות את ליר, ZF, הרמן, דלפי, בוש, של ועוד.
 
במסגרת הכנס התקיימה תחרות מיזמים של מותג פולקסווגן, במסגרתה זכתה חברת "מייק מיי דיי (Make My Day) ב-15 אלף יורו, ובקבלה לתוכנית המאיץ של פולקסווגן, כשהמטרה לעבוד בשיתוף עם כל מותגי הקבוצה.

ישראל כמרכז תחבורתי: סיכום כנס אקומושן


 "אם בשנים הקודמות הצגנו את התעשייה מתוך מבט אל העתיד, הרי שהשנה אנו רואים את הטכנולוגיה הישראלית על המפה, לאחר הבשלה ממושכת, מוכנה להטמעה. ישראל הפכה לשותפה ומובילה בתחום התחבורה החכמה", סיכמה אורלי דהאן, מנכ"לית קהילת אקומושן.
 
בין התצוגות הבולטות באירוע היו זו של "יוויאיי" (Uveye), שיודעת לבצע זיהוי תחתון של הרכב וסריקה היקפית חיצונית עם מצלמות היקפיות. בעזרת המצלמות ניתן לזהות תקלות, וגם אם ברכב מוברחים דברים שמשקלם מהותי. המערך גם יכול לסייע ליצרניות לזהות תקלות ופגמים במכוניות וכך גם לחברות השכרה בעת החזרת הרכב. 
 
עוד תצוגה מעניינת הייתה של "וייאויז'ן" (Vayavision), שמשלבת בין מידע מחיישני לייזר ומצלמה ברזולוציה גבוהה והעברת מידע במהירות. "פנטום אוטו" הציגה פתרון של הפעלה מרחוק של רכב אוטונומי במקרי חירום, בהם הרכב אינו יודע מה הוא יכול לעשות ונעצר. המערכת פועלת ממרכז מרוחק דרך הרשת הסלולארית ועם השהיה מינימאלית. "inpris" הציגה טכנולוגיית שליטה מיוחדת במולטימדיה, באמצעותה אין צורך להפנות מבט ואשר בזכותה זכתה בחוזה ענק בהיקף של עשרה מיליון דולר עם יצרנית מערכות סינית.
 
ואיאאר (Vayaar) הציגה מערך רדאר עוצמתי עם 72 אנטנות, שיכול לייצר רזולוציה גבוהה משמעותית מהמקובל. פיתוחים של המערך יכולים לפעול בתוך הרכב ולזהות את מיקום הנוסעים והאם הם נושמים. זה יכול לסייע למשל למניעת שכחת תינוק ברכב. המערך יכול לזהות גם מכשולים חיצוניים ולראות "דרך" המכונית הקרובה את מה שקורה בהמשך.
 
דאסו סיסטם הציגה את אולם התצוגה הווירטואלי בו ניתן להדגים את אפשרויות ההתאמה האישית במכונית. עם זאת אחת המטרות של הקבוצה היא למשוך ולסייע להתפתחות מיזמים מקומיים.