ט"ו מורכבות
Vacheron Constantin Les Cabinotiers Grand Complication Phoenix
היצירה האחרונה של ואשרון קונסטנטין היא שעון עם לא פחות מאשר 15 מיני מורכבות שונים. עיקר התצוגה אסטרונומי, ובית השעון מגולף להרשים. הדגם, על שמו של עוף החול, הוא חלק מסדרת העילית של ואשרון; שמה (Les Cabinotiers) הוא מחווה לסדנא הראשונה לתיקון שענים שנפתחה (1755, ז'נבה) ולשען: ז'אן מארק ואשרון. קוטר בית השעון, העשוי זהב ורוד, גדול, 47 מ"מ, והוא עבה: 19.1 מ"מ, ויש בו חריטה ותבליטים, כולל אותו פניקס. קליברBOSS  2755 כולל 839 חלקים ו-40 אבנים, גדול (33.9x12.15 מ"מ), פועם בתדר 2.5 הרץ, המתיחה ידנית ועתודת העבודה 58 שעות. ולעיקר: לשעון זה תצוגות של שעות/דקות/שניות העוברות דרך טורביון של דקה אחת, יממה שמשית מול יממה כוכבית, תאריכון נצחי (כולל 29 בפברואר), זמן ייחוס למיקום גרמי שמים, גלגל המזלות, זמן ומופע הירח, זריחה ושקיעה; לא הכל מלפנים, וחלק מהתצוגות הוא מאחור.
 
מחיר לא נקבע

מדור שעוני יוקרה / טורביון, הוריקן, רבמו ועוד

 
In the Navy
Ulysse Nardin Marine Torpilleur Semper Fortis
אוליזה נרדין פונה בעיקר לשייט, ואשר על כן בסמלילה יש עוגן וצבע המותג כחול. הפירמה הנ"ל בעסקי ימים מהמאה ה-19, ועוד ב-1905 יצרה קשר עם הצי האמריקאי, לאחר שזכתה בתחרות לייצור "שעון מדויק לסירת טורפדו", הייתה לספק הרשמי, ושעון יד זה הוא מחווה לשעון הכיס המקורי; הגרפיקה, לכן, בהחלט קלסית. השם משלב את המילה הצרפתית לסירת טורפדו ואת הביטוי בלטינית "תמיד חזק". קוטר בית השעון 44 מ"מ (כמו במקור), עמיד בלחץ 5 אטמוספרות (50 מטרים), ויש בו מנגנון כרונוגרף אוטומטי עם עתודת עבודה של 60 שעות, כולל חיווי עם המספר 24 באדום, לציון יממה שנשארה. חוץ מסיפור, יש לשעון גם מנגנון: קליבר מקורי 118, תדר עבודה 4 הרץ ומחגר עשוי יהלום סינטטי. השעון יצא בסדרה מוגבלת של 173 יחידות, מספר השנים מאז ייסוד החברה (1846, מתייחס ל-2019), ויימכר רק בארה"ב; בכל זאת, הנייבי.
 
מחיר 7900 דולרה

מדור שעוני יוקרה / טורביון, הוריקן, רבמו ועוד

 
מתומן משוכלל. מאוד
Bulgari Octo Grande Sonnerie Perpetual Calendar
בולגרי הציגה את השעון המורכב ביותר שלה – והוא מאוד רב-מורכבות. אוקטו (מלשון מתומן, כמבנהו של בית השעון), הוא ההיצע הבכיר של שענות בולגרי, ובדגם זה הגדילה עשות, מכיוון שהוא משלב שני סוגי מורכבות, כל אחד נכבד מאוד לכשעצמו. האחד הוא צלצלן "גדול" ו"קטן" (Grande et petite sonnerie) – "גדול": ציון כל שעה וכל רבע שעה (בתדר שונה), ומספר החזרות הוא כמספר השעות וכספר הרבעים בשעה; "קטן": ציון של שעות ורבעים ללא חזרה. השני הוא תאריכון נצחי, עם טורביון. וזה מציג את התאריך ללא תיקון (כולל פברואר, גם 29 בחודש זה), זמן ומופע ירח, וחיווי לא רק לעתודת הזמן (48 שעות) אלא גם למנגנון הצלצולים. בית השעון עשוי זהב וורוד 18 קראט, קוטרו 44 מ"מ, הוא עמיד בלחץ 3 אטמוספרות ומשכן בתוכו קליבר אוטומטי מקורי BVL 5307.
 
מחיר 700,000 פרנק שוויצרי

מדור שעוני יוקרה / טורביון, הוריקן, רבמו ועוד


גיל שבעים לשיבה
Porsche Design Chronograph 70Y Sportwagen PCA
פורשה, שנוסדה ב-1948, ציינה 70 שנים להיווסדה (וראו גם תערוכת פריז, גיליון זה), וחברת העיצוב שיצאה ממנה, יצרה שעון במהדורה מוגבלת (70 יחידות. מפתיע, לא?), וזה מיועד רק לחברי מועדון פורשה באמריקה. החומרים, והעיצוב אמורים לייצג את אלה של דגמי פורשה, ולבית השעון (בקוטר 42 מ"מ) העשוי טיטניום מצטרפים ציפוי קרביד-טיטניום, זרועות מסיבי פחמן, אבזם מטיטניום ועוד כיו"ב. בפנים פועם קליבר פורשה מקורי, Werk 01.200, שהוא כרונוגרף מאושר (COSC) המודד ברצף, כמובן יש לו טכיימטר (עד 330 קמ"ש ו-70 קמ"ש מצוין באדום), ועתודת העבודה היא 48 שעות. מאחור, עיצוב הרוטור הוא מחווה לחישוק המקורי של Fuchsfelge, מאז ממרכיבי העיצוב האייקוניים של פורשה 911. תג המחיר מצביע כי הקטע הישראלי של ספרות רישוי לפורשה 911 הוא גם אמריקאי.
 
מחיר 9911 דולר

מדור שעוני יוקרה / טורביון, הוריקן, רבמו ועוד


וְהַטּוּר הַשֵּׁנִי נֹפֶךְ סַפִּיר, וְיָהֲלֹם
Greubel Forsey Double Balancier Sapphire
הפירמה המאוד-צעירה-ועוד-יותר-אקסקלוסיבית הנ"ל הציגה שעון כיאה וכראוי למיקומה בהיררכית השענות העכשווית. בית השעון הלא קטן (47.25 מ"מ) עשוי – כולו, כולל הכתר – מגוש אחד של ספיר קריסטל, ונדרשו 900 שעות לייצורו מגוש אחד כזה. אבל לא רק הקנקן, גם מה שבתוכו אינו שגרתי. וזו לשון המעטה מופלגת. לשעון, עם מבנה שלד חלקי, מנגנון ידני (ל-72 שעות) עם 284 חלקים ו-50 אבנים הכולל מאזן כפול – מנגנון ייחודי שפיתחה הפירמה (במשך עשר שנים) שנועד להוות תחליף לטורביון (כלומר, לשמור על דיוק במצב סטטי למרות כוח הכבידה). הגימור ברמה הגבוהה ביותר האפשרית, מתבקש ונדרש בהינתן המחיר. וכן, הוא לא עממי.
 
מחיר 695,0000 פרנק שוויצרי

מדור שעוני יוקרה / טורביון, הוריקן, רבמו ועוד


I'll buy you a Chevrolet
Louis Chevrolet Chrono-Tour
גם הפעם וכמו במדור הקודם, לאחר סחרור התעריפים הנ"ל הננו להביא משהו מעניין וראוי בצד הסביר יותר של סקלת המחירים. שעון זה, הנושא אותו שם של מותג המכוניות האמריקאי (ג'נרל מוטורוס הייתה ממש נגד, כאשר החל לפעול לפני מספר שנים. זה לא עזר), מביא את יתרון השימוש במנגנון מכני קנוי – וכאן מדובר במפורסם מכולם: Valjoux 7750, כרונוגרף המשרת מאות דגמים של עשרות יצרנים. מנגנון זה פועם בתדר 4 הרץ (28,800 פעימות/שעה), יש לו עתודת עבודה של 42 שעות ויש בו 25 אבנים. בית השעון בנוי ללא לוח, ולוחות הספרות מעין צפות, ואילו מאחור המכסה עשוי ספיר קריסטל, לבהייה במנגנון. הגימור מכריז על חוסן מבני, מהפלדה סביב (316L) ועד למיגון הכתר, דרך הקוטר (44 מ"מ; 52 מ"מ כולל הלחצנים) וגם העובי (19.04 מ"מ), גם לטובת עמידה בעומק עד 100 מטרים.
 
מחיר 1855 פרנק שוויצרי