פס הייצור של סקודה בצ'כיה, יזכה משנת 2023 לכבוד גדול: המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר באירופה, פולקסווגן פאסאט, תנדוד לפס הייצור בו מיוצרת סקודה סופרב, במקום המפעל בו היא מיוצרת כיום בגרמניה.

מנכ"ל פולקסווגן, הרברט דייס, אישר דיווח בתקשורת הגרמנית, לפיו פולקסווגן תערוך שינויים בסדרי הייצור - בעיקר לטובת פינוי מקום לייצור חשמליות במפעליה הגרמניים. פס הייצור של סקודה בצ'כיה, בו מיוצרים כיום מלבד הסופרב גם רכבי הפנאי הקומפקטיים של סקודה וסיאט (סקודה קארוק, סקודה קודיאק וסיאט אטקה), ישודרג ויותאם לייצור הדור הבא של הפאסאט.

ייצור הפאסאט יעבור ממפעל אמדן שבגרמניה, לפס הייצור הצ'כי בקווסני, כ-150 ק"מ מזרחית לפראג וסמוך לגבול בין צ'כיה לפולין. במקביל, ייצור רכבי הפנאי יועבר למיקום חדש במזרח אירופה, עליו עדיין לא הוחלט. פולקסווגן עורכת בימים אלה בדיקות לאיתור מיקום כדאי כלכלית, בו יוקם מפעל חדש.

פולקסווגן פאסאט הבאה תיוצר עם סקודה סופרב בצ'כיה
סקודה סופרב. אחותה בדרך למפגש בצ'כיה


ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי פס הייצור שיתפנה באמדן, יוסב לייצור כלי רכב חשמליים של מותג החשמליות החדש, איי.די. (.I.D). על-פי התקשורת הגרמנית, פולקסווגן מתכננת להשיק את המותג עם מכונית חשמלית עממית שתעלה פחות מ-20 אלף יורו (85 אלף שקל), ולצידה דגם חשמלי מהודר יותר שיכונה "איי.די. אירו" (Aero).

פולקסווגן פאסאט היא כיום המשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר באירופה, עם קצת יותר מ-127 אלף יחידות בתשעת החודשים הראשונים של 2018 - ירידה של כ-6%. אחותה לפלטפורמה, הסופרב, שנייה בפער אדיר (כ-56 אלף יחידות, ירידה של כ-8% השנה).