היום (רביעי) השיקה דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, את ב.מ.וו סדרה 8 החדשה. מכונית הקופה החדשה, שהוצגה לפני חודשים ספורים, מהווה עבור היצרנית צעד לעבר תחום יקר (מבחינת מחיר) ויוקרתי יותר (מבחינת מיצוב) עבורה. צעד דומה מתבצע גם עם ה-X7 החדש, רכב הפנאי הגדול של היצרנית שינחת בעתיד בארץ.
 
סדרה 8 החדשה מושקת בישראל בתצורת הקופה כאשר הקבריולה, אשר נחשפה בתערוכת לוס אנג'לס רק בחודש שעבר, צפויה להגיע אלינו ברבעון השני של שנת 2019 עם מנוע זהה ורמות גימור דומות לשל הקופה.
 
בתחילת הדרך סדרה 8 החדשה תוצע בארץ רק בגרסת ה-850 X-דרייב. זו מצוידת במנוע ה-4.4 ליטר כפול המגדשים המוכר, שמשודך להנעה כפולה ותיבה עם שמונה הילוכים. המנוע מייצר 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 3.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. למכונית בולמים נשלטים אלקטרונית (ללא קפיצי אוויר), היגוי אחורי, ודיפרנציאל 'M' מוגבל החלקה.

ב.מ.וו סדרה 8 בארץ – החל מ-1,250,000 שקלים

 
אבזור שופע, מפנק ומרתק
למרות שב.מ.וו תופסת את ה-8 החדשה כיקרה ויוקרתית יותר מקודמתה, המכונית החדשה קטנה במידות מסדרה 6 היוצאת. בסיס הגלגלים באורך 282 ס"מ והאורך הכללי עומד על 485 ס"מ לעומת 286 ו-501 ס"מ ב-6 קופה היוצאת. נפח תא המטען עומד על 420 ליטר. היא מצוידת בחישוקי 20 אינץ' עם צמיגי אל-תקר במידה 245/35 מלפנים ו-275/30 מאחור.
 
רשימת הציוד ארוכה וכצפוי כוללת לא מעט טכנולוגיה מעניינת. ה-8 מצוידת כסטנדרט בתאורה אדפטיבית המשלבת טכנולוגית לייזר ולד, מנגנון חשמלי לפתיחת דלת תא המטען, סגירת וואקום לדלתות, מפתח חכם עם צג מגע, מחוונים מוקרנים ומערך מולטימדיה עם צג מגע בגודל "10.25 המתופעל באמצעות הדור החדש למערך ה-i-DRIVE  של ב.מ.וו, שכולל הפעם גם תפעול באמצעות מחוות יד ('live cockpit' בלשון ב.מ.וו). יש גם מערך מצלמות היקפי, מערכת שמע מבית באוור אנד ווילקינס (10 רמקולים) ועוד. להגה ולמושבים כוונון חשמלי, וכמובן המושבים בעלי ריפוד עור ומציעים חימום ואוורור.

ב.מ.וו סדרה 8 בארץ – החל מ-1,250,000 שקלים

 
סדרה 8 תוצע גם ברמת גימור שמכונה 'קרבון אדישן' שמוסיפה מספר נגיעות קוסמטיות כמו גג מסיבי פחמן , מראות מסיבין פחמן חישוקים בעלי מראה שונה, חלקי דיפון פנימי מאלומיניום במקום עץ ועוד.  
 
בתחום הבטיחות המכונית מצוידת במערכת בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור בחניה), מערכת להתחמקות מתאונת צד וסיוע בתמרוני חירום, ניטור שטחים מתים, התרעה ותיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

ב.מ.וו סדרה 8 בארץ – החל מ-1,250,000 שקלים

 
ברק כהן, מנכ"ל ב.מ.וו ישראל, מעריך שכמות המכירות בשוק הישראלי לא תהיה גבוהה - עד 50 יחידות בשנה. עם זאת, הוא רואה את ה-8 החדשה כסוג של מקדמת תדמית ומסמן כמתחרות את מרצדס S קלאס קופה, פורשה 911 ואסטון מרטין DB11. בהמשך צפויות להגיע גרסאות נוספות, ביניהן גרסת ה-840 גם ה-M8 העתידית שצפויות להגיע בסוף שנת 2019. בעתיד, לכשתוצג גרסת הגראן קופה (קופה 4 דלתות) גם היא תעלה ארצה.  
 
ב.מ.וו סדרה 8 – המחירים
850 קופה 'אלגנט' – 1,250,000 שקלים
850 קופה 'קרבון אדישין' – 1,300,000 שקלים.