קבוצת שלמה, יבואנית אופל, וקבוצת לובינסקי, המייבאת את מותגי PSA (פיג'ו, סיטרואן, DS) ואת MG, הכריזו על העברת ייבוא מותג אופל משלמה ללובינסקי. מהלך זה יאחד את כל מותגי PSA תחת מטרייה אחת בישראל.

ייבוא אופל לישראל עובר לחברת לובינסקי
מימין: דורי מנור, יו"ר קבוצת לובינסקי ואסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה​


ציר הזמן, אסטרטגיה ודגמים
במרץ 2017 קבוצת PSA הכריזה על רכישת אופל (שנוסדה ב-1862) מידי ג'נרל מוטורס, הבעלים שלה מ-1929, מהלך שיצא לפועל באוגוסט 2017. חברת שלמה קיבלה את הזיכיון לייבוא אופל מ-UMI באמצע שנת 2010 והחלה בשיווק דגמיה בינואר 2011. הייבוא בפועל של אופל על-ידי לובינסקי יחל ב-1 במרץ 2019.

על המהלך הוחלט בעקבות מדיניות PSA, שיישומה החל בספטמבר האחרון, לאיחוד סוכנויות הייבוא של מותגיה – לייעול, חיסכון ומקסום יכולת הקבוצה – ובעקבותיה נמכר הזיכיון של חברת שלמה לידי לובינסקי, בהתאם להסכם שנחתם בין שתי היבואניות וקבוצת PSA.

ייבוא אופל לישראל עובר לחברת לובינסקי


אופל משווקת מ-2017 דגמים ראשונים על בסיס פלטפורמות צרפתיות – רכבי הפנאי גרנדלנד X וקרוסלנד X – החלה בשיווק המסחרית הקטנה קומבו (על בסיס סיטרואן ברלינגו), והכריזה על תחילת שיווק ב-2019 של גרנדלנד היברידי-נטען וקורסה חדשה, שתכלול גרסה חשמלית.

התנהלות מקומית
אולם התצוגה החדש של אופל ייפתח בראשית מרץ במרכז של קבוצת לובינסקי במתחם שורק, לצד האולמות של שאר מותגי PSA.

אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה, ציין כי "מדובר בתזמון מושלם, מאחר וקבוצת שלמה החלה ביישום אסטרטגיה חדשה לקבוצה בה היא מתמקדת בעולם שירותי הרכב". שמלצר מאמין שבשנים הקרובות מודל הבעלות הפרטית על מכוניות ישתנה לחלוטין, וקבוצת שלמה משלימה היערכות כוללת בתחום זה.

ייבוא אופל לישראל עובר לחברת לובינסקי


דורי מנור, יו"ר קבוצת לובינסקי, אמר כי "אנחנו שמחים לאחד את כלל מותגי PSA תחת קורת גג מקצועית אחת, שתאפשר סינרגיה איכותית הן בהיבט המכירה והן בהיבט השירות".

שתי הקבוצות, כך נמסר בהודעה, יפעלו להעברה חלקה של ייצוג אופל בישראל ומערך השירות שלה, תוך שמירת רצף הפעילות של המותג בארץ.

מאז השיקה קבוצת שלמה מחדש את אופל בארץ היא מכרה כ-35,400 כלי רכב של המותג, ממוצע של 4,425 יחידות לשנה; את 2018 סיימה אופל במקום ה-21 עם 3,060 מסירות.

ייבוא אופל לישראל עובר לחברת לובינסקי