רגע אחרי שחשפה תמונה וסרטון ראשונים, סקודה מפרסמת גם את שמו של קרוסאובר חדש של המותג: קאמיק (Kamiq). רכב זה ימוצב מתחת לסקודה קארוק וסקודה קודיאק, ובמילים אחרות יהיה רכב הפנאי הקטן והזול ביותר של המותג. הוא צפוי להיות כזה גם בישראל - עת יתחיל השיווק אצלנו בעוד שנה, ברבעון הראשון של 2020.

הרכב החדש יתבסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן, ויהיה דומה מבחינת גודל ומיצוב לסיאט ארונה המשווק בישראל ופולקסווגן T-קרוס שעדיין לא. זה אומר אורך של כ-415 ס"מ, רוחב של כ-178 ס"מ, גובה של כ-155 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 257 ס"מ בקירוב.

גם לאחר חשיפת השם, סקודה לא מספקת פרטים טכניים כלשהם, ושומרת אותם להופעת הבכורה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ. אז נוכל להתרשם מהעיצוב במלואו, שככל הנראה יהיה דומה למדי לרכב התצוגה ויז'ן X מתערוכת ז'נבה 2018.

סקודה תציג
סקודה קאמיק האירופאי (למעלה). אין קשר ישיר לקאמיק הסיני (למטה)
סקודה תציג


השם "קאמיק" מגיע לדברי סקודה משפת האינואיטים, העמים האסקימואים שחיים בצפון קנדה וגרינלנד. פירושו "משהו שמתאים באופן מושלם, כמו עור שני, בכל מצב". באירוניה מסוימת, זה גם מתאר את השימוש בשם - שכן זהו כבר רכב פנאי שני שסקודה מציגה תחת השם קאמיק - הראשון מוצע בסין ואין לו קשר ישיר, מלבד השם, לדגם שיוצע באירופה וישראל. 

סקודה תציג
סקודה ויז'ן X מתערוכת ז'נבה אשתקד


סקודה צפויה להציע את הקאמיק האירופאי עם מנועי בנזין, דיזל וכלאיים (בנזין-חשמל), ככל הנראה בלי אפשרות לטעינה ממקור חיצוני. פרטים נוספים לגבי רכב הפנאי החדש צפויים בקרוב. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה, נמסר כי הוא יושק בישראל ברבעון הראשון של 2020.