רכב הפנאי הקטן של פולקסווגן לשוק האירופאי, הטי-קרוס (T-Cross), נחשף רשמית. הרכב, שיצטרף לסיאט ארונה (אחיו לפלטפורמה), מאזדה CX-3 ופיג'ו 2008 בקטגוריה הצומחת, צפוי להגיע גם לישראל ולהיות רכב הפנאי הזול ביותר של פולקסווגן.

לרכב החדש אורך של 411 ס"מ ובסיס גלגלים של 256 ס"מ, והוא יוצע עם שלושה מנועי בנזין ודיזל אחד - כולם מוגדשי טורבו. יחידות הבנזין כוללות שתי גרסאות שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר - 95 או 115 כ"ס - וגרסת ארבעה צילינדרים אחת, עם נפח של 1.5 ליטר ו-150 כ"ס. שלושת המנועים יוצעו כפי הנראה עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, אם כי פולקסווגן לא הודיעה זאת רשמית בינתיים.

מנוע הדיזל, שלא ברור אם כלל יוצע בישראל, מפיק 95 כ"ס מנפח של 1.6 ליטר. גם כאן לא ידוע לאיזו תיבת הילוכים ישודך, אך כמו במנועי הבנזין האפשרויות יהיו כנראה שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. בדומה לארונה (ולמקובל לרוב בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים), כל גרסאות הטי-קרוס צפויות להציע הנעה קדמית.

פולקסווגן עושה פנאי קטן: טי-קרוס


הרכב החדש מציע עיצוב המזכיר בחרטום את דגמי הפנאי המודרניים של פולקסווגן, ובפרט הטוארג החדש, בעוד שמהצד ומאחור העיצוב מעט נועז יותר - כולל קו מותניים כפול שנע לאורך המרכב ויחידות תאורה אחוריות שמחוברות בפס מחזיר אור ענקי. עם זאת, באופן כללי נראה שפולקסווגן נמנעה מהעיצוב ה"משוגע" שחלק מכלי הרכב בקטגוריה מאמצים, ובפרט ניסאן ג'וק - שנחשב לאחד מממציאיה.

פולקסווגן עושה פנאי קטן: טי-קרוס


פולקסווגן מבטיחה כי הטי-קרוס יציע אבזור עשיר, ובפרט מערכות בטיחות מתקדמות. אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי והתרעת רכב בשטח מת. בתוספת תשלום תוצע גם התרעת הירדמות נהג. אבזור המותרות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לחנייה, ארבעה שקעי USB וטעינה אלחוטית לטלפון חכם.



עוד פרטים על הטי-קרוס צפויים קרוב יותר לתחילת שיווקו, בשנה הבאה. לישראל הוא צפוי להגיע כפי באמצע 2019, כך נמסר מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן.