שבע שנים אחרי שפרשה מחלק מההסכם לייצור משותף של מסחריות בגודל בינוני, קבוצת PSA (פיג'ו, סיטרואן, DS, ווקסהול ואופל) מודיעה יחד עם FCA (פיאט קרייזלר אוטומובילס) על הארכת ההסכם לייצור מסחריות גדולות.

ההודעה שמה קץ לשמועות לפיהן PSA מעוניינת להעביר אליה את ייצור המסחריות הגדולות, ובכך לשים קץ לקרוב ל-40 שנה בהן כלי הרכב ששיווקה בקטגוריה התבססו על מכלולים משותפים למסחריות של פיאט. כיום דגמי פיג'ו בוקסר וסיטרואן ג'אמפר חולקים מכלולים ופס ייצור במפעל סבל (Sevel) שבאיטליה עם פיאט דוקאטו.

מהודעת PSA עולה כי החוזה עם פיאט יוארך עד 2023. הדור הנוכחי של המסחריות המשותפות הוצג בסוף 2006 תחת מותג סיטרואן, וזמן קצר לאחר מכן נחשפו גם גרסאות פיג'ו ופיאט. לא ברור אם החוזה החדש יפוג לפני או אחרי שיוצג דור חדש לחלוטין של המסחריות, שמתיחת הפנים האחרונה שעברו הייתה ב-2014. קבוצת PSA תציג עם זאת גרסאות חדשות של המסחריות הקיימות - תחת מותגי ווקסהול ואופל.

מאריכות חוזה: פיאט ופיג'ו ממשיכות שת


כתוצאה מהרחבת מספר המותגים תחתם משווקות המסחריות הגדולות, הצדדים החליטו על הגדלת נפח הייצור במפעל על-ידי הוספת משמרות. כיום מועסקים בסבל 6,200 בני אדם. קבוצת PSA מייצרת כיום מסחריות בלוטון, בריטניה (מפעל שירשה מ-GM כשקנתה את אופל/ווקסהול), ובהורדאין שבצרפת.

מאריכות חוזה: פיאט ופיג'ו ממשיכות שת


לפני המעבר ל-PSA, אופל הציעה מסחרית קומפקטית (קומבו) שהתבססה על פיאט דובלו ויוצרה לצידה בטורקיה. כיום דגם זה מבוסס על סיטרואן ברלינגו. מותגי ווקסהול ואופל הציגו גם לאחרונה גרסאות של דגמי PSA הבינוניים (פיג'ו טראוולר, סיטרואן ג'אמפי), תחת השמות "זפירה לייף" ו"ויוארו".