קונצרן הרכב הגרמני דיימלר (מרצדס) ועמיתו הסיני ג'ילי (Geely), הודיעו על העברת מחצית מהבעלות על מותג סמארט מדיימלר לג'ילי. במילים אחרות, מותג סמארט הופך למותג סיני שינוהל במשותף, אך עם ג'ילי כאחראית העיקרית.

כחלק מהמהלך, ייצור דגמי סמארט יעבור ממפעל האמבך של דיימלר בצרפת, למפעל חדש שג'ילי תקים במיוחד בסין. גם תכנון המכוניות יבוצע על-ידי ג'ילי, בעוד שעל עיצובן יופקדו מעצבי דיימלר. שתי היצרניות יחזיקו ב-50% מסמארט וימנו מספר זהה של דירקטורים לניהול החברה.

העברת סמארט לניהול ג'ילי מסיימת פרק של קרוב ל-20 שנה, בו דיימלר ניסתה להפוך את מותג המכוניות הזעירות לריווחי - ללא כל הצלחה. לפי הערכות, היצרנית הפסידה עשרות רבות של מיליארדי יורו על ההרפתקה, אף לאחר ששיתפה פעולה עם רנו בפיתוח הדור האחרון בניסיון לצמצם עלויות.

מותג סמארט עובר לידיים סיניות
מימין: דיטר זטשה, יו"ר דיימלר, ולי שופו, יו"ר ג'ילי

תחת ג'ילי, סמארט צפויה להרחיב את פעילותה בסין - כמו גם ליהנות מהידע שזו צברה בתחום המכוניות החשמליות, תחום שנחשב למפותח יחסית בסין בהשוואה למערב. סמארט גם תציג מבחר דגמים חדש החל מ-2022, שיכלול גם מכונית סופרמיני בנוסף לדגמי המיני (פורטו) ומיקרו (פורפור).

ייצור שני דגמים אלה צפוי להמשיך בצרפת עד ל-2022. לאחר מכן ג'ילי תחל בייצור בסין, בעוד המפעל הצרפתי של דיימלר יוסב לייצור גרסה חשמלית של מרצדס A-קלאס.

ג'ילי היא אחת מיצרניות הרכב הסיניות הגדולות והמצליחות ביותר. בבעלותה כיום מספר מותגים בינלאומיים, הבולטים שבהם יצרנית הרכב השוודית וולוו, יצרנית הרכב הבריטית לוטוס ויצרנית הרכב המלזית פרוטון. היא מחזיקה גם בכ-3% ממניות דיימלר.