טויוטה הציגה דור חדש של היאריס באמריקה, וסביר להניח שהוא ייראה לכם ממש מוכר. זה לא במקרה - למעשה מדובר במאזדה 2 בשינויים קלים בלבד, בראשם פגוש קדמי שונה ועדכון ליחידות התאורה.

כל יתר העיצוב נלקח כמעט אחד לאחד מה-2 הוותיקה, כאשר בכך טויוטה למעשה משלימה את המהפך של טויוטה יאריס מדגם עצמאי באמריקה, לגרסה של מאזדה 2 שתוכננה ומיוצרת עבור טויוטה על-ידי מאזדה

המהלך הזה החל עוד בתחילת 2015, אז טויוטה הציגה את ה-iA תחת מותג סיון (שכבר לא קיים). מכונית זו הייתה למעשה מאזדה 2 דמיו (2 סדאן) באיפור קליל, ששווקה במקום טויוטה יאריס סדאן הקודמת. שיווק היאריס האצ'בק שנמכרת גם בישראל המשיך במקביל, גם כאשר טויוטה ביטלה את מותג סיון (Scion) והפכה את ה-iA לטויוטה יאריס iA.

טויוטה יאריס משלימה מהפך למאזדה 2 באמריקה


כעת כאמור המהפך הושלם, וגם גרסת ההאצ'בק הופכת למכונית המבוססת על מאזדה 2. זאת, לאחר שבטויוטה החליטו כי פיתוח מכונית סופרמיני עבור השוק האמריקני אינו כלכלי. לפי שעה לא ידוע על כוונה של היצרנית לבצע מהלך דומה גם באירופה, בה - כמו אצלנו - עדיין משווקת טויוטה יאריס המקורית של טויוטה.

טויוטה יאריס משלימה מהפך למאזדה 2 באמריקה


היאריס האצ'בק האמריקנית תוצע, בדומה לאחותה התאומה, עם מנוע 1.5 ליטר (106 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. הופעת הבכורה שלה תהיה בתערוכת ניו-יורק (29-19 באפריל) והשיווק יחל זמן קצר לאחר מכן.