חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, תחל בשיווק יונדאי איוניק חשמלית עם טווח נסיעה משופר בחודש אוקטובר הקרוב, כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו". האיוניק אלקטריק המחודשת (Electric, חשמלית), שהוצגה זה עתה בחו"ל, עושה שימוש במצברים משודרגים ומציעה גם עיצוב ואבזור מעודכנים. האיוניק החשמלית היא מהמכוניות הזולות בישראל מסוגה, עם תג-מחיר של 160 אלף שקל.

יונדאי איוניק EV המחודשת מציעה מצברי 38.3 קילוואט-שעה, לעומת 28 עד כה. כתוצאה מכך טווח הנסיעה המוצהר עלה מ-280 ל-294 ק"מ, כאשר חשוב לשים לב כי הנתון הישן נבדק בתקן NEDC והחדש בתקן WLTP החדש והמחמיר יותר, כך שהפער בתנאי אמת אמור להיות משמעותי מהנתון היבש.

יחידת הכוח של האיוניק אלקטריק מציעה כעת 136 כ"ס ו-30 קג"מ (120 כ"ס ו-20 קג"מ במפרט הישראלי כיום), ואת המצברים ניתן יהיה להטעין מעמדה מהירה (100 קילוואט) בתוך 54 דקות ממצבר ריק ל-80%. המהירות המרבית של הגרסה החשמלית עומדת על 164 קמ"ש.

יונדאי איוניק חשמלית עם טווח מוגדל - בישראל באוקטובר
יונדאי איוניק אלקטריק (מימין) עם גרסת הכלאיים הנטענת משקע (במרכז) והכלאיים הרגילה

מתיחת הפנים הביאה איתה גם עיצוב מחודש, כולל סבכה קדמית בולטת מבעבר וחישוקים חדשים, לצד עדכונים קלים נוספים ליחידות התאורה מלפנים ומאחור ופריטי עיצוב נוספים. בתא הנוסעים השינוי הבולט הוא למערכת המולטימדיה - שם מוצב כעת מסך "10.25 במרכז ולוח המחוונים הדיגיטלי ("7) עודכן.



אבזור הבטיחות בכל גרסאות האיוניק שודרג, ויכלול בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת הירדמות נהג, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ואפשרות לעקוב בנתיב אחרי הרכב מלפנים, עמעום אורות אוטומטי וזיהוי שלטים מבוסס GPS ומצלמה. רשימת התוספות תכלול גם התרעת רכב בשטח מת בנסיעה לפנים ולאחור ובקרת שיוט אדפטיבית.

יונדאי איוניק חשמלית עם טווח מוגדל - בישראל באוקטובר


כיום האיוניק החשמלית מוצעת בישראל עם חלק ממערכות אלו, ולא ידוע אם בכוונת היבואנית לשדרג את המפרט עם השקת הדגם המחודש אצלנו. זה יקרה כאמור בחודש אוקטובר הקרוב. בשלב זה לא ידוע גם אם היישומון החדש, שמאפשר התנעה מרחוק, הפעלת מיזוג, בדיקת מצב המצברים ותכנות זמן הטעינה מרחוק שמושק עם מתיחת הפנים, יוצע בישראל. יישומון זה יוצע בחו"ל גם לבעלי איוניק כלאיים וכלאיים נטענת בגרסה מצומצמת.

יונדאי איוניק חשמלית עם טווח מוגדל - בישראל באוקטובר


מתיחת הפנים של יונדאי איוניק אלקטריק מצטרפת לעדכונים דומים שיונדאי הציגה לפני מספר חודשים לגרסאות הכלאיים והכלאיים הנטענת משקע של המשפחתית. אלו זכו אף הן לעדכוני עיצוב ואבזור ברוח דומה לאלקטריק. דגם הכלאיים (ללא טעינה ממקור חיצוני) צפוי להגיע לישראל בחודשים הקרובים. דגם הכלאיים הנטען ממקור חיצוני לא משווק לפי שעה בישראל.