ימים ספורים לפני פתיחת כנס 'אקומושן' לתחבורה חכמה, חשפה בליץ, יצרנית הקטנועים החשמליים, את 3000X – דגם שהחידוש העיקרי בו בסוללות הניתנות להחלפה וכולל עמדת טעינה קטנה שמגיעה עם הקטנוע.
 
ב-3000X מקום ל-3 סוללות נשלפות, שכל אחת יכולה להעניק טווח של 40 ק"מ, לטווח מרבי של 120 ק"מ. לסוללה 180 אמפר/שעה ומשקלה 7 ק"ג והיא משרתת מנוע המייצר הספק של 4 כ"ס.
 
הקטנוע יכול לנוע גם עם סוללה אחת בשעה שהאחרות בטעינה. העמדה קטנה למדי, ניתן למקמה גם במשרד, היא מאפשר לטעון שתי סוללות במקביל וטעינה מלאה תארך שעתיים. הטווח המרבי מושג במהירות 90 קמ"ש, והגבלתה ל-45 קמ"ש תאריך את הטווח ל-200 ק"מ.

בליץ מחליפה סוללות

 
מחירו של הקטנוע, כולל עמדת טעינה ו-2 סוללות, הוא 28,000 שקלים, ומחיר סוללה נוספת הוא 5500 שקלים.
 
רפאל מוזינסקי, מנכ"ל החברה, אמר כי הכלי החדש, המיוצר בסין, פותח בישראל במשך שנה וחצי, ומסר כי בכל חצי שנה יוצג שדרוג לכלי או למערך האלקטרוני שלו. עד היום נמכרו בארץ כ-1000 קטנועים חשמליים של בליץ מאז החלה החברה לפעול לפני כ-5 שנים, ומוזינסקי צופה כי היקף המכירות בדגם החדש יגיע ל-1000 כלים בשנה אחת. התחזית האופטימית הזו מבוסס על העניין הרב שגילו בקטנוע חברות משלוחים ורשתות אוכל מהיר, כמו-גם רכישות מוקדמות שביצעו חברות כאלה, כמו פיצה דומינו או ג'פניקה.  

בליץ מחליפה סוללות