דור שני של רכב הפנאי הקטן, רנו קפצ'ור, נחשף רשמית. הרכב, שישווק בישראל משנה הבאה, יציע לראשונה גרסת כלאיים נטענת משקע, מנועי בנזין חדשים וגם מערכת מולטימדיה עם מסך גדול במיוחד.

הקפצ'ור החדש מבוסס על פלטפורמת רנו קליאו החדשה (CMF-B), שצפויה בישראל בחודשים הקרובים. כמוה, הוא מאמץ עיצוב אבולוציוני, אם כי ההבדלים בינו לבין הקפצ'ור היוצא בולטים יותר, בטח בהשוואה לדימיון המופרז בין הדורות האחרונים של הקליאו.

רנו מציינת כי יוצעו כעת יחידות תאורה מסוג לד בכל הגרסאות, בעוד מאחור ישנם פנסי לד דקים במיוחד בצורת "C". כמקובל בקטגוריה אפשרויות התאמת העיצוב יהיו רבות - עד 90 שילובי צבעים וערכות עיצוב, כולל ארבעה גוונים מנוגדים לגג (כתום, אפור, לבן ושחור). כן יוצעו חישוקים בגודל "16 עד "18 ולמעוניינים בעיצוב יוקרתי גם גרסת "אינישיאל פריז" (Initiale Paris) עם עיצוב ייחודי ותא נוסעים מהודר. עדיין לא ידוע אם זו תוצע בישראל (עד כה דגמי האינישאל פריז לא נמכרו בישראל).



מתחת למכסה המנוע יוצעו מנועי טורבו בנזין חדשים - 1.0 ליטר עם 100 כ"ס שכנראה לא יגיע לישראל בשל היעדר תיבה אוטומטית, ושתי גרסאות של מנוע ה-1.3 ליטר החדש - עם 130 או 155 כ"ס. שניהם זמינים עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. היצע הדיזל יכלול שני מנועי 1.5 ליטר (95 או 115 כ"ס) ותיבה דו-מצמדית דומה. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו בשלב זה.

רנו קפצ'ור חדש - בישראל ב-2020


בהמשך הדרך, רנו תצרף למבחר את הקפצ'ור פלאג-אין הייבריד. גרסת כלאיים זו תשלב בין מנוע בנזין (1.6 ליטר ללא מגדש) ושני מנועים חשמליים, שבסיוע מצברי 9.8 קילוואט-שעה מסוגלים להניע את הרכב למרחק של 45 ק"מ בין טעינות (נתון מעבדה ממוצע). זמן טעינת המצברים לא פורסם. הקפצור כלאיים יוכל לנסוע במהירות של עד 135 קמ"ש ללא בנזין.

רנו קפצ'ור חדש - בישראל ב-2020


בדומה לקליאו, הקפצ'ור עושה צעד גדול קדימה בעיצוב ואבזור תא הנוסעים. בין היתר תמצאו (בתוספת תשלום) לוח מחוונים דיגיטלי בגודל עד "10.2 ומסך מולטימדיה ניצב בגודל עד "9.3. היצע מערכות הבטיחות הורחב אף הוא וכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת רכב חוצה בנסיעה קדימה ואחורה, סיוע אורות למניעת סינוור ומצלמות חנייה היקפיות.

רנו קפצ'ור חדש - בישראל ב-2020


חידוש משמעותי לא פחות נמצא ביכולת הנסיעה האוטונומית - כעת ברמה 2. הקפצ'ור יציע יכולת לשמור על מרכז הנתיב על-ידי זיהוי רכב מלפנים ומעקב אחריו. אם אין רכב מלפנים או שסימון הנתיבים אינו ברור מספיק, המערכת תתפקד כבקרת שיוט אדפטיבית רגילה. בכל מקרה, אם הנהג לא מחזיק את ההגה ליותר מ-13 שניות, המערכת תתריע על כך.



עוד פרטים על רנו קפצ'ור החדש, ובכלל זה מפרט המיועד לישראל ומחירים, צפויים להתפרסם סמוך יותר למועד השיווק. מחברת קרסו נמסר כי זה יתחיל ב-2020, אך עדיין לא ידוע בדיוק מתי.