קבוצת פולקסווגן צפויה להודיע בקרוב על הקמת מפעל בטורקיה, כך מדווח ה"אוטומובילווקה" בגרמניה. ממידע שהגיע לידי העיתון עולה כי פולקסווגן החליטה להקים מפעל חדש בסמוך לעיר איזמיר, זאת לאחר שעל המיקום החדש התחרתה גם בולגריה.

ההחלטה התקבלה לאחר שקטאר, שמחזיקה ב-17% ממניות פולקסווגן, לחצה על היצרנית להקים את המפעל בטורקיה, כך על-פי מקורות ביצרנית. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי דובר חבר המנהלים של פולקסווגן סירב לאשר את הפרסום, אך אמר כי ההחלטה נמצאת בשלבים סופיים.

המפעל החדש ייצר דגמי פולקסווגן, סקודה וסיאט. הוא יספק מענה לעלייה בביקוש לרכבי פנאי, וצפוי להשלים את הייצור במפעלי סקודה בצ'כיה. הוא צפוי להיפתח בסביבות 2022 או 2023, וייצר עד 350 אלף יחידות בשנה. תחילה ייוצרו בו סקודה קארוק וסיאט אטקה, רכבי פנאי קומפקטיים המשווקים גם בישראל. נוכח הקרבה היחסית אלינו, קיים סיכוי גבוה כי ביבואנית יבחרו לייבא מכוניות מהמפעל החדש גם לישראל, אם כי זה עדיין לא ידוע בוודאות.

פולקסווגן תקים מפעל בטורקיה
סיאט אטקה. תגיע מטורקיה?

מנכ"ל סקודה, ברנהרד מאייר, אמר בחודש מרץ האחרון שהמותג יכל למסור 100 אלף מכוניות נוספות, אלמלא היה מחסור בכושר הייצור. בחודש אפריל יומון "הודפודארסקה נוביניי" הצ'כי פרסם כי סקודה מתלבטת האם להקים מפעל בבולגריה או טורקיה.