יצרנית הרכב הרומנית דאצ'יה מודיעה על מנוע חדש שמצטרף למבחר ברכב הפנאי הקטן שלה, דאצ'יה דאסטר. מדובר ביחידת שלושה צילינדרים טורבו-בנזין של רנו, עם נפח של 1.0 ליטר ו-100 כ"ס. היא הוצגה לראשונה ברנו קליאו החדשה בתחילת השנה.

המנוע החדש, שמכונה "TCe 100", יחליף מנוע 1.2 ליטר עם 115 כ"ס כגרסת הבסיס של רכב הפנאי - כולל תג מחיר של החל מ-12.5 אלף יורו כולל מסים בצרפת (פחות מ-49 אלף שקל). הוא יוצע רק בשידוך לתיבת חמישה הילוכים ידנית ומחברת קרסו, יבואנית המותג, נמסר כי אין כוונה לשווקו בישראל (דגם ה-115 כ"ס היוצא לא משווק כאן כיום).

המנוע החדש מפיק 100 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-16.3 קג"מ ב-2,750 סל"ד, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 12.5 שניות ומהירות מרבית של 168 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 18.2-17.8 ק"מ לליטר בהתאם לאבזור.

מנוע TCe 100 החדש

הדאסטר TCe 100 מוצע כאמור רק עם תיבה ידנית, ובשידוך להנעה קדמית. דאצ'יה לא תציע אותו לפי שעה עם תיבה רובוטית כפולת מצמד או עם הנעה כפולה. יש לציין כי נכון לעתה, הדאסטר מוצע בישראל בגרסת בנזין בנפח 1.3 ליטר (131 או 150 כ"ס), בשני המקרים עם הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים ידנית. תיבה רובוטית זמינה רק בגרסת הדיזל (1.5 ליטר, 116 כ"ס).

דאצ'יה דאסטר בגרסה מוזלת חדשה


לו הייתה משווקת בישראל, ה-TCe 100 היתה אמורה להיות זולה יותר מגרסת הבסיס הנוכחית, שמחירה 95 אלף שקל ("לורט" בנזין ידנית). מחברת קרסו נמסר עם זאת כי אין כוונה לשווקה לפי שעה.