לצד המכוניות החשמליות ששולטות בתערוכת פרנקפורט, בראבוס נותרת נאמנה לעצמה: סדנת השיפורים חשפה רכב שטח גדול ומזהם במיוחד, מהדורה מוגבלת וחזקה מאוד של מרצדס G-קלאס.

הרכב החדש נקרא בראבוס G V12 900 "אחד מעשר", מה שמסגיר כי מדובר במהדורה מוגבלת של עשר יחידות. סדנת השיפורים שפכה לתוך ה-G-קלאס את כל הידע המצטבר שלה בשיפורי מרצדס, והתוצאה היא רכב השטח החזק בעולם.

מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת 6.3 ליטר עם 12 צילינדרים וצמד מגדשי טורבו. המנוע פותח מיחידת ה-6.0 ליטר של מרצדס S600, שם הוא מפיק 530 כ"ס. בראבוס הגדילה את הנפח, החליפה בין היתר בוכנות, גל ארכובה, מגדשים, סעפת פליטה, מערכת יניקה ותוכנת ניהול מנוע, והתוצאה: 900 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 153 קג"מ ב-4,200 סל"ד. כדי לא לשבור את תיבת ההילוכים, המומנט מוגבל אלקטרונית ל-122 קג"מ "בלבד".
1622578

רכב השטח הגדול, ששוקל בגרסה החדשה קרוב ל-2.7 טון, מסוגל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 280 קמ"ש. לכך מסייעות תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

1622580


ה-G V12 900 מציג נתון תצרוכת דלק וזיהום חריגים לרעה: 5.2 ק"מ לליטר ו-433 גרם פחמן דו-חמצני ל-100 ק"מ בממוצע בתנאי מעבדה. נתונים שלא נראו שנים בעולם הרכב, אפילו בקרב רוב מכוניות העל הקיצוניות ביותר.

1622581


ערכת השיפורים כולל את ערכת הגוף הרחב של בראבוס, שמוצעת על-ידי הסדנה גם ל-G-קלאס רגילים ("וויידסטאר", Widestar). זו מגדילה את ה-G בלא פחות מ-10 ס"מ. ערכת העיצוב כוללת גם חלקי מרכב מסיבי פחמן, עיצוב סופר-אגרסיבי וכמובן סמל B ענקי.

1622582


רכב השטח מוצע עם חישוקי "23 וצמיגי 295/35 מלפנים ו-335/30 מאחור, או עם חישוקי "24 וצמיגי 295/30 מלפנים ו-355/25 מאחור. השיפורים כוללים גם שדרוג לבלמים ולמתלים, כמו גם שלל אפשרויות התאמה לעיצוב תא הנוסעים, בהתאם להעדפת הלקוח.
1622590

והמחיר? זה עומד על 605 אלף יורו בגרמניה, לפני מסים. בישראל זה אומר כ-2.4 מיליון שקל - או למעלה מ-5.5 מיליון שקל אחרי מסים.