זה לא קורה הרבה, שמזמינים אותך לנהוג בשלג. בטח לא עם מכונה ספורטיבית, בטח לא כשיש בהצעה גם נהיגה על קרח ואם תרשו לי רגע לדבר במעט פחות רשמיות — דריפטים על הקרח. כל חובב הגה אמיתי יודע מה יכולות הנהג הפיני הממוצע, והן גדולות עשרות מונים מזה של נהג ממוצע. הסיבה: שלג. הם נוהגים הרבה בשלג, ושם בכדי לשרוד, צריך לנהוג ממש טוב. הנהיגה נלמדת מאב לבן, וכמו שחבר טוב שגר בהלסינקי, בירת המדינה הקרה, תיאר לי: "אחיה (של זוגתו) לקח אותי לסיבוב עם הסיירה (פורד) וכל הדרך צעקתי מפחד, כי אנחנו על הצד". 

פורשה הם אלו שהזמינו אותנו, כאשר הסיבה הרשמית היא הטאייקאן. המכונית הזאת קוצרת שבחים בכל העולם והפעם מדובר בגרסת הכניסה שלה, משמע הכי זולה והכי נגישה. כמובן שנגישות כלכלית זה משהו אינדיווידואלי — לעיתונאי רכב, לדוגמה, היא פחות נגישה לרכישה.

הרבה מעלות מתחת לאפס. שלג, קרח, ותימני אחד שלא מבין מה זה אומר 'לבוש חם'. בלפלנד יש לפורשה מעין גן שעשועים — מספר אזורים בהם תוכלו לנהוג על קרח: מסלול כדת וכדין, מספר מעגלים בקטרים שונים, משטח עם קונוסים הפזורים בו ועוד. בסופו של יום, גם הגרוע שבנהגים יוכל לבצע דריפט על משטח חלקלק שכזה.

פורשה טאייקאן 4S - מפגש ראשון בשלג (טיזר)
צילום: פורשה

פורשה טאייקאן 4S זו מכונה עם הנעה כפולה והמון כוח — 530 סוסים, בפיק. 4 שניות מעמידה למאה קמ"ש. כבר בתחילת הלחיצה על הדוושה הימנית יש די והותר כוח. הסיבה — מנועים חשמליים. אין צורך להגיע לסל"ד כלשהו בכדי לקבל רצועה אידיאלית. להיפך, במשטח חלקלק שכזה צריך להיות מאוד מדוד עם דוושת הגז (או החשמל, אל תהיו קטנוניים אתנו) וזה בניגוד לדריפט על משטח עם המון אחיזה (אספלט) בו אתם זקוקים לפעולה אגרסיבית. בטייקאן המצב טריקי עוד יותר, רוב הכוח מגיע מהסרן האחורי אך ברגע שאתם בהיגוי נגדי, המכונית מבינה שאתם צריכים מלפנים יותר אחיזה ומעבירה כוח לשם — ואז המכונית מתיישרת. ולמי שרגיל להחלקות כוח, זה מעט מבלבל, שכן הפעולה שונה וצריך לזכור לא להגיע להיגוי נגדי עם דוושה לחוצה. 

המבחן המלא יפורסם במגזין המודפס של גיליון ינואר הקרוב ובהמשך גם כאן באתר. עד אז, תוכלו ליהנות מהוולוג הקצר שגרם לאוהד לגמגם מהקור