בקרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיום ונכריז על הזוכים קטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדול בתואר "אוטו השנה 2020". בסדרת כתבות זו נחשוף בפניכם את חמשת המועמדים הסופיים בכל סגמנט. הפעם - רכבי פנאי בינוניים (כולל קומפקטיים שבעה מושבים).

קטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים ממוצבת מעל הקומפקטיים, כאשר היא כוללת למעשה שתי תתי קטגוריות - רכבי פנאי בינוניים קלאסיים שהינם ארוכים ורחבים מהקומפקטיים ומציעים חמישה או שבעה מושבים, וגם רכב פנאי קומפקטיים שבעה מושבים, שמציעים אותו רוחב כמו אחיהם הקצרים אך תוספת אורך שמאפשרת שורת מושבים שלישית.

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי בינוניים
צילום: יואל פלרמן

יונדאי סנטה פה 
יונדאי סנטה פה מעוצב באופן סולידי, עם אבזור מכובד, איכות טובה, וכך גם מושב ותנוחת נהיגה. האופציה לשבעה סבירה, לרכב פטנטים שימושיים רבים מאחור והיצע מערכות הבטיחות ראוי. הביצועים טובים, נוחות הנסיעה בעיר בינונית, טובה מחוצה לה, היכולת דינמית טובה אף היא.

יתרונות: איכות, אבזור, נוחות בינעירונית, מרווח
חסרונות: נוחות בעיר, מחיר

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי בינוניים
צילום: גיא שפרנט

סקודה קודיאק
סקודה קודיאק, רכב פנאי קומפקטי במידות נדיבות, מציע תא נוסעים איכותי ונוח לשימוש, מרחב נדיב לחמישה נוסעים ותא מטען גדול ושימושי. שורת המושבים השלישית (אופציה) מיועדת לילדים בלבד. מעבר לכך הוא מוצע עם מגוון רחב של יחידות הנעה יעילות, ומציע נוחות נסיעה טובה ואיכות נסיעה גבוהה.

יתרונות: איכות, נוחות, ביצועים, תצרוכת דלק
חסרונות: מרווח בשורה השלישית

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי בינוניים
צילום: מערכת אוטו

פורד אדג'
כיאה למוצאו האמריקני ולמיצוב כפנאי בינוני אמיתי, פורד אדג' מציע מידות נדיבות ובעיקר רוחב המתורגם גם למרווח נאה לנוסעים. הוא מוותיקי הקטגוריה (הוצג ב-2014 ועבר רענון בתחילת 2018), אך עדיין מציע איכויות מכובדות וגם יחידות כוח יוצאות דופן - במיוחד גרסת ה-ST הספורטיבית עם 330 כ"ס.

יתרונות: סביבת נהג, מרחב, ביצועים, נוחות בינעירונית
חסרונות: איכות חומרים והרכבה, מחיר 

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי בינוניים
צילום: מערכת אוטו

פיג'ו 5008
הדור השני של פיג'ו 5008 התרחק מאוד מהמקור – במקום מיניוואן עגלגל קיבלנו רכב פנאי מסוגנן. ה-5008, למעשה גרסה מוארכת של 3008, מציע תא נוסעים מרהיב, מרחב טוב לחמישה ומצומצם בשורה השלישית, נוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר ויכולת דינמית מפתיעה לטובה. 

יתרונות: עיצוב, ביצועים (בנזין), תצרוכת דלק (דיזל), יכולת דינמית
חסרונות: הנדסת אנוש, נוחות בעיר, מרווח בשורה השלישית

אוטו השנה 2020 - מועמדים סופיים בסגמנט רכבי פנאי בינוניים
צילום: איתמר רותם

שברולט בלייזר
שברולט בלייזר הוא המתחרה הישיר של פורד אדג', וכמוהו מציע מידות נדיבות (ומרווח בהתאם), הרבה כוח כמו שהאמריקנים אוהבים ואבזור מרשים. נוחות הנסיעה אף היא טובה והעיצוב המודרני מושך.

יתרונות: ביצועים, אבזור, נוחות, מרחב לנוסעים ומטען
חסרונות: תצרוכת דלק, מראות צד