פולקסווגן גולף החדשה רק הוצגה לפני שלושה חודשים, ונראה כי גרסה ספורטיבית ראשונה שלה כבר ממש מעבר לפינה. מצגת פנימית של פולקסווגן שדלפה לעיתונות האירופית חושפת את הספקי הגרסאות הספורטיביות כולן - כאשר לפחות אחת מהן צפויה להופיע רשמית בתערוכת ז'נבה במרץ הקרוב.

זו תהיה ה-GTI המיתולוגית, האם הרוחנית של הקומפקטיות הספורטיביות שתציע לפי הנתונים שנחשפו 245 כ"ס, זינוק של 25 לעומת הדור היוצא (שיצא לדרך עם 220 כ"ס). זהו נתון זהה לגרסת ה-"Performance" שהוצגה בסוף חיי הדגם הקודם ומשווקת כעת בישראל. זה בעיקר אומר שגרסת הפרפורמנס הפעם, שנתון ההספק שלה לא נחשף, תהיה חזקה עוד יותר.

אבל פולקסווגן לא תסתפק בגרסה ספורטיבית אחת, ובאותה תערוכה כנראה תוצג גם ה-GTE החדשה, הגולף כלאיים הספורטיבית. גם לזו יהיו 245 כ"ס, שיפור של 40 כ"ס מהדור היוצא תודות לשימוש במנוע חשמלי חזק יותר וגם מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר במקום 1.4. גרסה שלישית של הגולף שעשויה להיחשף עוד השנה היא ה-GTD, הגולף GTI צורכת הסולר שתציע הפעם 200 כ"ס (16+).

פולקסווגן גולף תציע עד 333 כ
צילום: פולקסווגן

ויש עוד. לפי המצגת פולקסווגן מתכננת גם גרסת TCR נוספת של הגולף, לאחר שבדור היוצא זו לא הגיעה לישראל. זו תפיק 300 כ"ס לעומת 290 בעבר. בפסגת הכוח תשכון שוב הגולף R, שהוצעה בעבר עם 300 כ"ס ובדור השמיני תפיק לא פחות מ-333 כ"ס.

עוד פרטים על הגולף GTI ואחיותיה הספורטיביות החדשות צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים. מועד השיווק בישראל עדיין לא ידוע, אך להערכתנו זה יקרה רק לקראת 2021.