יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נהנתה משנת שיא ב-2019 עם מכירת קרוב ל-35,900 מכוניות - עלייה של 32% לעומת השנה הקודמת. ביבואנית מקווים לשמור על רמת מכירות דומה בשנת 2020, כך סיפר איתי חיון, סמנכ"ל שיווק ומוצר של יוניון מוטורס באירוע פתיחת 2020 של היבואנית.

חוות דעת: טויוטה יאריס 2020
 
למרות עליות מחירים, חיון מאמין שטויוטה קורולה תשמור על מכירותיה וכי עיקר הבעיה בהיצע ההיברידי (בייחוד בטויוטה אך גם ביתר המותגים) תהיה לקבל מהיצרנית כמויות שעונות לביקוש בשוק הישראלי. כדאי לציין כי בחודש הראשון של השנה טויוטה רשמה שיא מסירות בישראל עם 5,201 יחידות.
 
ביוניון מוטורס גם מזכירים את מכירת מכונית הכלאיים ה-75 אלף (הישג עליו הכריזו עוד באוקטובר אשתקד) ומוסיפים שמערכת ההנעה המשולבת מחזיקה כיום בנתח של 74% מכלל המסירות במותג. זה קורה כאשר טויוטה חוגגת מכירת 15 מיליון מכוניות כלאיים בעולם ו-2.8 מיליון באירופה.

טויוטה יאריס 2020 ועוד חידושים
טויוטה קורולה GR ספורט (צילום: טויוטה)
 
במקביל להצגת טויוטה סיטי המסחרית, יוניון מוטורס הציגה את התכניות שלה לחידוש מבחר הדגמים בארץ ב-2020. באירוע הוצגו טויוטה קאמרי ההיבירידית, שחוזרת אלינו לאחר תקופת העדרות קצרה ומגיעה מיפן במקום מארה"ב, וגם גרסת "GR ליין" בעיצוב ספורטיבי של הקורולה.
 
במהלך הרבעון השלישי של השנה תושק בישראל טויוטה יאריס החדשה, שמבוססת על פלטפורמת ה-TNGA בגרסה B הקטנה והחדשה. היאריס קצרה מקודמתה בחצי ס"מ (394) ונמוכה בארבעה (147 ס"מ), בעוד בסיס הגלגלים גדול בחמישה ל-256 ס"מ וכך גם הרוחב (175 ס"מ).



הסופרמיני תוצע עם הנעת כלאיים חדשה שבבסיסה מנוע שלושה צילינדרים ראשון בתולדות ההיברידיות של טויוטה. לזה נפח של 1.5 ליטר והמערכת מפיקה יחד עם הסיוע החשמלי 116 כ"ס. בנוסף תוצע גרסת בנזין ללא סיוע חשמלי, אף היא בנפח 1.5 ליטר. היבואנית מעריכה כי שמלאי היאריס מהדור היוצא יאזל בחודשים הקרובים.


 
לקראת סוף הרבעון השלישי, אמור לנחות בארץ גם טויוטה ראב4 PHEV (כלאיים נטען משקע). לזה טווח חשמלי של כ-65 ק"מ ו-306 כ"ס משולבים (100-0 קמ"ש ב-6.2 שניות). גרסה זו תהיה גם יותר מאובזרת ומהודרת מגרסאות בנזין וכלאיים רגילות.
 
טויוטה צפויה להציג השנה גם רכב פנאי קטן שיחלוק בסיס עם היאריס החדשה. בינתיים נראה שזה ינחת בארץ רק ב-2021.