לא הרבה זמן אחרי שסיאט איביזה החדשה יצאה לדרך, חטיבת הביצועים הצעירה של סיאט, קופרה, הפכה אותה לספורטיבית. זה היה בהשקת מותג קופרה בתחילת 2018, אז הוצגה קופרה איביזה כדגם תצוגה (ראו תמונה ראשית) ועם סיכוי טוב להגיע לייצור. אלא ששנתיים אחרי, בקופרה מאשרים רשמית: התוכנית בוטלה.

בשיחה שקיים המהנדס הראשי של המותג, אקסל אנדורף, עם המגזין "טופ גיר", הוא אישר את מה שחששנו מהעיכוב הממושך בהצגת הדגם. בקופרה החליטו לוותר על האיביזה, ובכך הדור הנוכחי של הסופרמיני לא יציע גרסה דומה לזו של פולקסווגן פולו GTI.

בעוד התוכנית לייצור קופרה איביזה ירדה מהפרק, אנדורך רמז בראיון על כך שהמותג עובד על גרסה ספורטיבית של סיאט ארונה, רכב הפנאי הקטן שמבוסס על הסופרמיני. אז אולי בכל זאת תהיה המשכיות כלשהי למי שאהב את האיביזה קופרה ולא מצא לעצמו יורשת ראויה במקום אחר.

סיאט איביזה לא תשודרג לקופרה
קופרה ארונה, בדרך? (צילום: סיאט)

קופרה תכננה  להציג בתערוכת ז'נבה (לפני שזו בוטלה) את המכונית השנייה שלה - קופרה לאון החדשה. לצידה יוצג כמובן קופרה אטקה הוותיק שכבר משווק בישראל, וגם רכב פנאי שני - הפורמנטור בגרסה סדרתית. זהו פנאי-קופה מסוגנן שככל הנראה לא יוצע כלל תחת מותג סיאט.