ארגון יורו NCAP, הבוחן בטיחות כלי רכב במבחני ריסוק ובמבחנים נוספים, פרסם היום את תוצאות המבחן הגדול ביותר שערך השנה, ובו נבחנו שבעה דגמים. פרט למבחן זה נבדקו במהלך השנה עוד ארבעה דגמים: הונדה ג'אז, טויוטה יאריס, מאזדה MX-30, פולקסווגן ID.3 – וכולם קיבלו חמישה כוכבים.

יצוין כי פרוטוקול מבחני הבטיחות של יורו NCAP ל-2020 הוחמר עם תחילת השנה. בנוסף, בחן הארגון השנה מערכות בטיחות אקטיביות בעשרה דגמים.


המבחן של דצמבר
מתוך שבעה הדגמים שנבחנו, חמישה קיבלו ציון מרבי של חמישה כוכבים. ביניהם יצוינו סיאט לאון עם ציון של 92% בהגנה על מבוגרים, ציון של 88% בהגנה על ילדים וציון של 71% בהגנה על הולכי רגל, ציון לו שותף לנד רובר דיפנדר. הציון שהשיג לנד רובר מרשים בגלל המבנה האופייני של חזית רכב פנאי, וכאן בולט גם הטנדר איסוזו דימקס, עם ציון קרוב מאוד ושני בטיבו. לטנדר זה באמת לא קל.

במערכות בטיחות מוביל קיה סורנטו, עם ציון גבוה מזה של האחרים, וגם כאן מרשים הטנדר של איסוזו עם ציון גבוה ושני. העובדה שכלי העבודה הזה קיבל ציונים גבוהים ראויה לשבח, והוא קובע רף לטנדרים אחרים. אודי A3 עם חמישה כוכבים קיבל ציון נאה בהגנה על מבוגרים, ציונים טובים בפרמטרים אחרים, אך לא התעלה שם. 


הונדה e, הדגם הכל-חשמלי החדש, קיבל ארבעה כוכבים בלבד, ופרט להגנה על ילדים, הוא צריך להשתפר בכל שאר הפרמטרים.

הדור החדש של יונדאי i10 קיבל ציון נמוך של שלושה כוכבים, עם ציונים נמוכים בכל הפרמטרים.

מבחן בטיחות של יורו NCAP – חמישה דגמים עם חמישה כוכבים
צילום: מתוך יוטיוב