סמלת חנכה בישראל את מותג היוקרה הסיני הונגצ'י והשיקה באותו מעמד את דגם הפנאי החשמלי המאוד גדול ומפואר E-HS9. דגם זה מוצע ברמות מחיר שאינן מוכרות ברכב תוצרת סין, מ-399,000 שקלים ועד ל-499,000 שקלים. 

בשלב זה מיובא הדגם החדש במסגרת התקנה המאפשרת יבוא 400 יחידות שאין להן תקינה אירופאית מלאה, והיבואן מקווה למכור 100 יחידות ממנו. אנשי סמלת מקווים שדגם זה יגיע תוך זמן קצר בתקינה מלאה. בסמלת מעודדים מההתקדמות הגדולה שמפגין המותג, שהיה מזוהה שנים עם ממשל הסיני, הן בדגמים, הן במכירות. ב-2021 היה הונגצ'י המותג הרביעי בתחום היוקרה שם וסיני ראשון לאחר שלושת המותגים הגרמניים, עם היקף מכירות של כ-300,000 כלי רכב. 

הונגצ'י בישראל – התכניות
צילום: איתן קאג׳ייה

תכניות בחשמל
מעבר ל-E-HS9 תפעל סמלת ליבוא דגמים נוספים של הונג צ'י. עם זאת, רוב ההיצע הנוכחי של היצרן הסיני – שלוש מכוניות נוסעים, שלושה דגמי פנאי, ואליהם נוספה LS הנוסטלגית המשמשת כרכב לבכירי השלטון הסיני – מתבסס על כלי רכב גדולים מאוד עם מנועי בנזין. מכיוון שהפעילות של הונגצ'י באירופה וגם בישראל תתמקד במכוניות חשמליות, ומכיוון שהיצרן הסיני אינו מכוון לייצא את דגמי הבנזין, הוא לא יפעל שתהיה להם תקינה אירופאית. המשמעות עבור הונג צ'י היא חדירה איטית לשווקים באירופה וגם לכאן. 

הונגצ'י מכוונת לכך שעד 2025 רבע מהמכירות יהיו של רכב חשמלי. היצרן החל, גם בישראל וגם באירופה מהקצה העליון, וההמשך יהיה בדמות דגמים קטנים יותר, יקרים פחות.  

היבואן מצפה להשיק בסוף 2023 את E-HS5, דגם פנאי בגודל בינוני שמחירו ינוע סביב ל-300,000 שקלים. במהלך השנה שלאחריה צפוי דגם פנאי נוסף וקטן יותר, E-HS3 (שונה מדגם בשם זה שהוצג בסין). עוד באותה שנה צפויה גם מכונית נוסעים חשמלית במבנה סדאן. דגם נוסף שעשוי להגיע לכאן הוא E-QM5, המשווק בשלב זה בסין בעיקר לנהגי אובר. זוהי סדאן גדולה – בסיס הגלגלים הוא 299 ס"מ, האורך 504 ס"מ, הרוחב 191 ס"מ, הגובה 157 ס"מ(!) – אלא שבשלב זה יש לה מנוע המייצר 136 כ"ס וסוללה עם 55 קוט"ש.

הונגצ'י בישראל – התכניות
צילום: הונג צ'י