דאף XD – משאית קלה, חדשה
דאף הכריזה על דגם חדש למשאית הבינונית שלה – XD המחליף את CF, חולק פלטפורמה עם הדגם הכבד החדש XG – וזה יוצג בתערוכת הנובר שתתקיים בספטמבר הקרוב. דאף פרסמה מעט פרטים ורק תמונה חלקית (מאוד), אבל מציינת כי הדגם החדש יצטיין בשדה הראייה שלו, כראוי לדגם שעושה גם עבודות חלוקה בעיר. תא הנהג החדש מרווח ביותר, עד נפח של 10 מ"ק.

ל־XD החדש מערכות בטיחות מתקדמות כולל ניטור שטחים מתים בפינות. המנוע הרגיל הוא MX-11 במהדורה חדשה, ובעיקר תהיה לו גרסה חשמלית לאפס זיהום.

אוטו כבד: בדרך להובלה נקייה וברת קיימה
צילום: יצרן

וולוו תא־דלק – הניסויים בעיצומם
וולוו, המציעה כבר קו דגמים שלם בהנעה חשמלית מבוססת־סוללות, הודיעה על ניסויים בדגם המבוסס על אותה הנעה – עם מקור אנרגיה אחר: תא־דלק מימני. כידוע, לתא־דלק מימני, המייצר חשמל באמצעות ריאקציה כימית, יתרונות משמעותיים: משקל המכל הוא עשירית, משך המילוי דקות ספורות, הטווח גדול מאוד. שימוש בתא־דלק מצמצם עוד יותר את טביעת הרגל הפחמנית, מכיוון שאין צורך ברשת חשמל שמקורה בתחנות כוח מזהמות. בעיה אחת היא הנפח הגדול של המכלים ברכב, והעיקרית היא צורך בתשתית הולכה ואחסנה בקנה מידה ענק. וולוו מפתחת מערך הנעה זה מזה מספר שנים וכעת מנסה אותו, ומציינת כי לראש־גורר הנבחן טווח של מעל 1000 ק"מ.

אוטו כבד: בדרך להובלה נקייה וברת קיימה
צילום: יצרן

מאן וחשמל – תייצר סוללות
מאן חנכה מפעל לייצור סוללות למשאיות ולאוטובוסים בקנה מידה גדול מאוד באתר שלה בנירנברג. ההשקעה במיזם היא בהיקף של 100 מיליון אירו, יועסקו בו 350 עובדים והתכנון מדבר על ייצור של 100,000 סוללות לשנה.

אוטו כבד: בדרך להובלה נקייה וברת קיימה
צילום: יצרן

מאן – כיום חלק מקבוצת טראטון (TRATON), הכוללת גם את סקניה ופולקסווגן משאיות דרום־אמריקה; מצדה חלק של קבוצת פולקסווגן (VAG) – תחזק, כך ההודעה, את מעמדה במערכת הזאת בזכות מפעל זה.

אוטו כבד: בדרך להובלה נקייה וברת קיימה
צילום: יצרן

סקניה מחשמלת – לעבודות־קו אזוריות
סקניה פרסמה דגם חשמלי חדש המיועד לעבודות־קו אזוריות (כלומר, משהו כמו מחצית מדינת ישראל). לדגם החדש – ראש־גורר 2x4 או משאית 2x6, 6 סוללות לאנרגיה כוללת של 624 קוט"ש המעניקות לו טווח עד 350 ק"מ במהירות נסיעה של 80 קמ"ש. הספק הטעינה עד 375 ק"ו, וטעינה של שעה תוסיף לרכב טווח של 270־300 ק"מ. דגם זה מוצע עם תאי הנהג R או S, וההספק הוא 410 ק"ו (כ־560 ק"מ). הדגם החדש ייוצר ברבעון הרביעי של 2023.