רבל של הונדה הוא קסטום או בובר (boober). כנהוג בז'אנר הוא מגיע עם תנוחת רכיבה המחייבת לשלוח את הרגליים והידיים קדימה (אבל לא בהגזמה). כמקובל בברנז'ה את המפתח צריך לתקוע במנוע ולהוציא אותו משם בפעולה שניה אם רוצים לנעול את הכידון – סטייה ידועה ולא ברורה של רוכבי קסטום. כידוע למתעניינים, המושב מאחור קטן (אבל כאן עושה במפתיע עבודה לא רעה). מן המפורסמות לכולם, המתלים קצרים (ולא אוהבים מהמורות).

על הרגלית
ובכל זאת, לקסטום הזה של הונדה – ובניגוד למה שצמוד לאופנוע שכזה –מנוע שאמנם יש לו שני צילינדרים, אבל המבנה שלו אינו בתצורתV  כמקובל, אלא מקבילי, ומיד נשוב לכך (א').

לרבל לוח מחוונים עגול, דיגיטלי ומונוכרומטי, וזה מציג גם את מצבי הרכיבה המשנים את מפת ההצתה, בקרת האחיזה ובלימת המנוע. יש מצב שבו הרוכב יכול לשלוט על כל אחד מאלה בנפרד, וישנם מצבים אוטומטיים של 'גשם', 'תיור', 'ספורט', ומיד נשוב לכך (ב').

הונדה רבל 1100 - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

יש כאלו שמאוד אהבו את העיצוב שלו, כל-כולו בשחור נטול ניקלים, ואנחנו מצרים כל כך שאין כל סימן חיצוני בולט, פרט למדבקת '1100' שיבדיל אותו מאחיו הצנום, שנפח מנועו פחות ממחצית כאן. נציין את הפנס הנאה העגול בחזית שמחביא ארבעה נורות לד עוצמתיות, ונזהיר מרגליות הברזל לרגליים שהן נאות מאוד אבל נמצאות בדיוק במקום בו ישמחו לפגוש את השוק שלכם.

על הגלגלים
שבים (א'). המנוע כאן מייצר פחות הספק ומומנט ביחס לזה המורכב באפריקה טווין 1100: 86 כ"ס ו-9.9 קג"מ מול 100 כ"ס ו-10.7 קג"מ; עם זאת, שיא המומנט מושג כאן 1500 סל"ד נמוך יותר, ב-4750 סל"ד.

הונדה רבל 1100 - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

לרבל 1100 תיבה ידנית כמו בכל אופנוע מן המניין, אבל בגרסה נוספת גם אוטומטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים ושילוב ידני – והיא (DCT) זו שקיבלנו.

פעולת המנוע נעימה מאוד, הוא אינו מווברץ ולא רועש מדי, מפיק צליל בריטון נעים ולא מוגזם.
ביחס לתיבה, גם אופנוענים מכורי קלאץ' יאמרו לכם שהמערכת הזו עובדת פשוט נפלא, מתאימה במיוחד לכלי תיור מהסוג הזה. והי!, היא גם תשמור טוב יותר על עור הקרוקודיל במגף שמאל שלכם.
שבים (ב'). מצב 'ספורט' דוחף את האופנוע קדימה בכוח אלים כמעט, משלב הילוכים בקצב תזזיתי, וכמעט במפתיע כיף גדול איתו בכביש המעוקל.

הונדה רבל 1100 - רכיבת בזק
צילום: דני קושמרו

עם זאת מצב 'תיור' הוא זה שמתאים יותר לרוחו של האופנוע הזה ולרוכבים שקונים אותו. צאו החוצה למרחבים ושייטו ב-120 קמ"ש אל השקיעה, אין לאן למהר. קצב נינוח זה יעזור גם בעניין הבא; באופן די יוצא דופן ביחס לז'אנר, זה אופנוע חסכן למדי בדלק, ויכול בקלות לעשות יותר מ-20 ק"מ לליטר.
ובעניין זה של התנהלות מוסדרת, קל לנווט איתו בפקקים הודות לזווית צידוד מעולה של הכידון וגובה נמוך של המושב.

בדרכה שלה
רבל הוא מסוג האופנועים שהם קודם כל תחושה, והשם שלו מרמז לאיזו תחושה הוא מכוון. רבל מכוון לפלח מאוד מסוים של רוכבים, זול מהמתחרים שלו – ומעניק אופי אחר, סולידי יותר.
הונדה לקחה קרוזר-בובר-קסטום-רטרו ועשתה אותו בדרכה שלה.