כחלק מתכניתה "מעבר לאפס" טויוטה הצהירה כי תציג משפחת דגמים חשמליים – הראשון שבהם היה bZ4X שנחשף בתחילת השנה (ומאז הופסק וחודש שיווקו בעולם). כעת מודיעה היצרנית על דגם שני במשפחה – מכונית סדאן גדולה (סגמנט D) הפונה לשוק הסיני ועונה לשם טויוטה bZ3.
 
לא לבד

טויוטה bZ3 היא הראשונה לצאת תחת שיתוף הפעולה בין היצרנית היפנית ל-BYD הסינית במסגרתו החברות מתכננות לפעול, לתכנן ולייצר יחדיו מכוניות חשמליות – בעיקר כאלה עבור השוק המקומי. ואכן בטויוטה מציינים כי מעל 100 מהנדסים ועובדי פיתוח ובקרת איכות מצידה עבדו לצד מהנדסי השלוחה המקומית טויוטה-FAW ומהנדסי BYD בתכנון המכונית.
 
מדובר, כאמור, במכונית סדאן חשמלית גדולה המבוססת על פלטפורמת e-TNGA הייעודית לכלי רכב חשמליים של היצרנית. מידותיה קרובות לשל מודל 3 המתחרה: 472.5 ס"מ לאורך (3 יותר), 183.5 ס"מ לרוחב (1.5 ס"מ פחות), 147.5 ס"מ לגובה (3.5 ס"מ יותר) ובסיס גלגלים של 288 ס"מ (1 ס"מ יותר). מקדם הגרר עומד על 0.218 לפי טויוטה.

​טויוטה bZ3 2023 החדשה: לסין בלבד?
צילום: טויוטה
 
העיצוב החיצוני משייך אותה לגמרי למשפחת bZ עם חזית המזכירה מאוד את זו של bZ4X, צללית עם סיומת דמוי קופה ומופע מאוד מזוהה עם טויוטה מאחור.
 
סביבת הנהג מזכירה גם היא את זו של רכב הפנאי, אך יש הבדלים. גם כאן המבנה הבסיסי הוא של הגה קרוב לנהג ולוח מחוונים קטן המותקן רחוק מעליו – בהתאם גלגל ההגה קטום כדי לאפשר קו ראיה ללוח המחוונים, אך לא נראה כי בטויוטה יציעו את ההגה על-חוט הקטום שהוצג ב-4. במרכז מסך מולטימדיה ענקי ואנכי (רוחבי ב-4) דרכו יתופעלו מרבית מערכות הרכב כמו מיזוג האוויר, פתיחת דלתות ותא מטען ועוד.
 
​טויוטה bZ3 2023 החדשה: לסין בלבד?
צילום: טויוטה

סוללות וטווח
היצע המנועים בשלב זה לא פורסם באופן סופי אך ברשת מדווחים על שתי גרסאות עם הנעה קדמית – 180 כ"ס או 240 כ"ס.
 
הסוללה עצמה היא סוללות ליתיום-יון LFP (קתודת ברזל-פוספט) מפיתוח של BYD, חלק מסדרת 'בלייד' העדכנית. השתיים לא מסרו את האנרגיה של הסוללה אך דיווחו כי טווח הנסיעה המירבי יעמוד על כ-600 ק"מ לפי התקן הסיני (CLTC) – שווה ערך לכ-470 ק"מ ב-WLTP. כבעבר, בטויוטה מצהירים כי בפיתוח הושם דגש על אמינות ועמידות הסוללה המבטיחה לשמור על קיבולת של 90% גם לאחר 10 שנות שימוש ממוצע.

​טויוטה bZ3 2023 החדשה: לסין בלבד?
צילום: טויוטה