דיווח: טסלה מתחילה בייצור ראשוני של רכב חשמלי זול

החברה מתמודדת עם ירידה במכירות אך שומרת על רווחיות, ומכוונת לעתיד עם דגמים נגישים וטכנולוגיות חדשות

טסלה הודיעה כי החלה בייצור גרסאות ראשוניות של רכב חשמלי במחיר נמוך יותר, כך מדווחת סוכנות הידיעות 'רויטרס'. זאת כאמור במסגרת מהלך לשינוי אסטרטגי המכוון להרחיב את נתח השוק ולהתמודד עם ירידה במכירות בשווקים שונים. דגם זה, המכונה, עד כמה שידוע "מודל 2", מהווה הרחבה לפורטפוליו החברה שמאז ומתמיד התמקדה בדגמים יקרים יותר.

ברבעון האחרון רשמה החברה ירידה במכירות לרמה הנמוכה ביותר מזה עשור, לצד רווחיות שנשארה יציבה במידה מסוימת, עם רווח גולמי של כ-17.2%, גבוה מעט מתחזיות אנליסטים. הרווחיות הזו נובעת בעיקר מיעילות בייצור וממדיניות מחירים תחרותית.

הייצור של רכב במחיר נגיש מהווה חלק מתכנית להגדלת היקף המכירות ולהתאמת ההיצע לביקוש הגובר לדגמים במחירים נמוכים. במקביל, החברה ממשיכה לפעול בתחומים כמו אחסון אנרגיה, רובוטיקה ותחבורה אוטונומית, ומשוחחת עם רשויות נבדה להרחבת שירות הרובוטקסי. טסלה גם בוחנת כניסה לשוק ההודי.

אנליסטים מציינים כי הירידה במכירות נובעת בין היתר מהגברת התחרות בשוק הרכב החשמלי והאופי המשתנה של הביקוש. רווחיות החברה מצביעה על שמירה על יעילות תפעולית יחסית בתחום הייצור.

המהלך להנגיש את הרכב החשמלי מהווה ניסיון להתאים את החברה למגמות השוק ולהרחיב את בסיס הלקוחות. החברה ממשיכה להרחיב את תחום הפעילות שלה, תוך מיקוד בייצור דגמים חדשים במחירים נמוכים יותר.

מה שידוע

המודל 2 צפוי להשתמש בטכנולוגיות ייצור מתקדמות כמו "Giga Casting" (יציקת חלקי גוף גדולים במקום מאות חלקים קטנים) ותהליך "Unboxed" שמבטל את פס הייצור המסורתי, מה שמפחית עלויות וזמן ייצור. הוא עשוי לשתף 46% מהרכיבים עם המודל 3 ו-Y, ו-38% יהיו רכיבים מהדור הבא.

כמו כן, טסלה תנסה לשווק אותו מול דגמים חשמליים כגון רנו-5 החשמלית, אך לא בטוח שתוכל לעמוד ביעד מחיר של 25 אלף יורו כפי שהובטח. הערכות כעת מדברות על מחיר של כ-30 אלף דולר. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.