הונדה ממשיכה לאותת על חזרתה של סדרת פרלוד, עם השקה מתוכננת בארצות הברית בסוף 2025 ובאירופה בתחילת 2026. הדגם מגיע כקופה ספורטיבית-היברידית המשלבת מנוע בנזין עם שתי יחידות חשמליות במערכת e:HEV, שמבוססת על טכנולוגיה מוכרת מדגמי סיויק, ג'אז וגם CR-V. הפרלוד האחרונה יוצרה בשנת 2001 בתום ששה דורות ו-23 שנים על הכבישים. שווקה בישראל לפרק זמן קצר בין 1996-2001.
ה-פרלוד החדשה מצוידת בטכנולוגיה חדשנית בשם S+ Shift – מצב נהיגה ספורטיבי המדמה תחושת תיבת הילוכים תחרותית באמצעות מנופים מאחורי ההגה, ומאפשר שליטה מתוחכמת על סל"ד המנוע ותיאום הדוק בין מערכת ההינע בכללותה לבין במת הסאונד הפנימית, וזאת במטרה להעצים את חוויית הנהיגה.
צילום: יצרן
מערכת ההנעה משלבת מנוע בעירה פנימית ומנועים חשמליים, כאשר ההספק המשוער נע בין 200 ל-240 כוחות סוס. חידוש נוסף עליו התבשרנו לאחרונה, טוען כי מערך המתלים של הרכב משתמש ברכיבים מ-Civic Type R, כולל מתלים אדפטיביים בעלי קשיחות משתנה ומערכת בלמים איכותית, כדי לשלב בין נוחות נסיעה יומיומית ליכולות ספורטיביות.
העיצוב החיצוני שומר על קו ספורטיבי קלאסי, עם גג משתפל, קימורים חלקים. תא הנוסעים משלב מסך מגע גדול, תצוגות דיגיטליות, תרכובות חדשות ואבזור מתקדם הכולל מטען אלחוטי, מושבים מחוממים ואפשרויות אבזור נוספות עליהן נדע יותר עם הבשלת הדגם.
חזרתה של ה-פרלוד היא חלק מאסטרטגיה רחבה של הונדה לחזק את קטגוריית ההיבריד, במקביל להיערכות להפחתת ההשקעה ברכבים חשמליים מלאים בשנים הקרובות. היעד של הונדה הוא להגיע ל-100% מכירות רכבים חשמליים עד שנת 2040, אך בינתיים לשמור על רלוונטיות דרך כלי רכב היברידיים מסורתיים יותר וגם, להחזיר אליה לקוחות דרך מיתוג בעל ממד נוסטלגי.
ה-פרלוד החדשה תשאף למצוא את מעמדה בין גרסאות סיוויק טייפ R עתידיות (כנראה חשמליות לגמרי) לבין דגמים כמו סובארו BRZ למשל, עם דגש על יחס מחיר-ביצועים מאוזן. מחירה המשוער עומד על 40–50 אלף יורו לפני תוספות באירופה.