פלוריאן הוטל, מנכ"ל אופל, התראיין לעיתון גרמני מוביל והצהיר כי גרמניה חוזרת להוביל את השוק החשמלי באירופה, עם עלייה משמעותית בביקוש לרכבים חשמליים. לדבריו, תמריצים כמו הקלות במס והוזלת עלויות החשמל משפרים את התנאים, אך יש צורך בצעדים נוספים. הוא הצביע על תוכנית הסוציאל-ליסינג הצרפתית (החכרת רכבים חשמליים במודל חודשי, בעלות של כ-100 יורו) כמיזם מוצלח שיכול להפוך מכוניות חשמליות לנגישות יותר למשפחות ממעמד הביניים והנמוך גם בגרמניה.
אופל מחויבת להפחתת פליטות, תוך שמירה על גמישות. "חשוב לנו לקחת את כולם בדרך לניידות חשמלית", אמר הוטל, והדגיש את אסטרטגיית "רב-הנעה" של החברה. דגמים כמו האסטרה, המיוצרים ברוסלסהיים, מוצעים כחשמליים, היברידיים-נטענים, היברידיים או עם מנוע בעירה. לעומת זאת, פלטפורמות עתידיות יתמקדו בחשמל בלבד, עם דגמים כמו גרנדלנד ופרונטרה שמציעים טווח משופר ויעילות אנרגטית גבוהה.
צילום: יצרן
הנתונים
כ-15% ממכירות אופל כיום הן של כלי רכב חשמליים או היברידיים, והמגמה בעלייה. הוטל צופה שב-2025, יותר ממחצית ממכירות החברה יהיו של רכבים חשמליים או היברידיים. תחת המבנה החדש של קבוצת סטלנטיס, אופל זוכה לחופש פעולה רב יותר, מה שמאפשר פיתוח גרסאות כמו
גרנדלנד עם הנעה כפולה ו-320 כ"ס, דגם חשמלי עם טווח של כ-700 ק"מ, וגרסה היברידית-נטענת עם 85 ק"מ חשמליים. גם ה
מוקה GSE החדש יצטרף להיצע, כאשר שם ה-GSE ייוחד גם לדגמים חשמליים, כדי להדגיש את ההנאה שבנהיגה חשמלית.
הוטל מדגיש כי אופל שומרת על גמישות כדי להתאים לאי-ודאות בשוק, ומבטיחה ללקוחות חופש בחירה. עם זאת, הוא מציין כי "תקנות האיחוד האירופי מקשות על ייצור מכוניות קטנות וזולות כמו הקורסה A, ששקלה בעבר 735 ק"ג בלבד". עוד ציין כי "התקנות הנוכחיות מגדילות את משקל הרכב ועלויותיו", והוטל קורא לבחינה מחודשת שלהן כדי להנגיש ניידות לקהל רחב יותר.