פולקסווגן מתכננת להפסיק את ייצור ה
טוארג, דגם ה-SUV היוקרתי שסוגר השנה 24 שנים על הכביש, כך לפי דיווחים בתעשייה. החברה טרם אישרה את המהלך באופן רשמי, אך במידה והוא יתממש, ינעל סופית פרק דגמי הפרימיום של המותג אחרי הפיאסקו של הפייטון.
הטוארג הושק ב-2002 לצד הפייטון, סדאן היוקרה של פולקסווגן, שהופסק כבר ב-2016 ללא יורשת מטעמים מובנים. הדור השלישי והנוכחי של הטוארג מיוצר מאז 2018, אך תקינת יורו 7, שתיכנס לתוקף ב-2027, דורשת השקעות כבדות בהתאמות, ככל הנראה בלתי משתלמות עבור היצרן.
צילום: פולקסווגן
ההחלטה לגדוע הטוארג עשויה לנבוע מהצלחת דגמים חדשים וחסכוניים יותר, כמו ה
טיירון, שמחליף את הטיגואן אולספייס. הטיירון, באורך של 4.79 מטר, מציע מקום עד שבעה נוסעים ומבוסס על פלטפורמת MQB-evo המודרנית. עם מחיר התחלתי של כ-45,000 יורו, לעומת כ-75,000 יורו לטוארג, הוא מהווה אלטרנטיבה משתלמת יותר, כולל גרסה היברידית חלקית, על אף שהוא פחות מהודר או מלוטש ממנו.
נתוני המכירות ממחישים אף הם את המגמה: במחצית הראשונה של 2025 נרשמו בגרמניה 3,345 טוארגים לעומת 10,800 טיירונים, לפי דיווחי איגוד הרכב הגרמני. בישראל הופסקו מכירות טוארג לפני מספר שנים.
צילום: פולקסווגן
הטוארג חולק את פלטפורמת MLB עם דגמי פרימיום כמו פורשה קאיין, אאודי Q7, בנטלי בנטייגה ולמבורגיני אורוס, כולם מיוצרים במפעל בברטיסלבה. לא ברור כיצד הפסקת ייצור הטוארג תשפיע על המפעל. במקביל, אאודי מתכננת לבנות את הדור הבא של Q7 על פלטפורמת PPC חדשה, בעוד פורשה ממשיכה להציע את הקאיין גם כרכב בעירה פנימית. לעומת זאת, פולקסווגן מתמקדת בדגמים חשמליים כמו ה-ID.4, שצפוי לקבל דור חדש, בניגוד ל-ID.5 הקופה - ובין לבין, כפי שדיווחנו נערכת
לשינוי מיתוגי דרמטי.
בשוליים, ראוי לומר, לפחות על פי מה שליקטנו, כי הדיון ברשתות מעלה דעות מגוונות. חלק טוענים כי הפסקת הטוארג היא צעד מתבקש בשל עלויות הייצור והתמקדות בדגמים חשמליים, בעוד אחרים חוששים כי לקוחות יפנו למותגי פרימיום מתחרים כמו BMW או מרצדס. יש גם מי שמציע כי ה"אטלס", SUV גדול וזול יותר המיוצר בארה"ב, עשוי להפוך למחליף אפשרי באירופה.
מה הלאה?
נשאלת השאלה כעת, האם פולקסווגן תצליח לשמר את לקוחות הטוארג בתוך הקונצרן, או שמא הם יעברו למתחרים בקטגוריה הזו (אם כי, כפי שצוין לעיל מדובר במספרים קטנים). על כן, עם המעבר המואץ לחשמליות והתמקדות בדגמים נגישים יותר, נראה כי עידן ה-SUV היוקרתי של פולקסווגן מתקרב לקיצו.