ראם 2500 מחודש – החל מ-283,000 שקלים

הטנדר הגדול של ראם לאחר מתיחת פנים, עם תפוקה מוגדלת ותיבה חדשה, אבזור עדכני וסביבת נהג עכשווית. וגם: עם מנוע בנזין 6.4 ליטר V8 בקרוב

חברת סמלת, יבואנית מותג הטנדרים האמריקאי ראם, הכריזה על תחילת השיווק של הטנדר הכבד בדגמי 2500 ו-3500 לאחר שעבר מתיחת פנים. במסגרת זאת שודרג האבזור ובעיקר ההספק והמומנט עלו, הוטמעה תיבה אוטומטית חדשה. 

הטנדר והשינויים

מקורו של הטנדר הזה ב-1981, אז כדגם של דודג' בשם ראם שהוצע במספר גרסאות Heavy Duty כמו 2500 ו-3500. ב-2010 היה הדגם למותג בזכות עצמו, ואותן גרסאות היו לדגמים שלו. הדור הנוכחי-רביעי הוצג ב-2019, חודש לא מכבר. 

המנוע המשרת את הטנדר – קאמינס B טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר, 6 צילינדרים בטור – ללא שינוי, התפוקה שלו כן, ולא בהפרש קטן. המנוע מייצר כעת 430 כ"ס – תוספת של 60 כ"ס ביחס להספק ב-2500, 30 כ"ס ביחס ל-3500; עדיין פחות מאשר למתחרים: לפורד F-250 500 כ"ס, בשברולט סילברדו 470 כ"ס.

עם זאת נתון המומנט גדל ב-31 קג"מ בדגם 2500 וב-10 קג"מ בדגם 3500 – כעת 148.7 קג"מ – וזה הנתון הטוב ביותר בקבוצה זאת; בפורד F-250 מגיע ל-144.8 קג"מ, בשברולט סילברדו 134.8 קג"מ.  

שינוי משמעותי הוא בהחלפת תיבת ההילוכים שהיו לה שישה הילוכים לעדכנית של ZF עם שמונה הילוכים (גם בדגמי איווקו). בהמשך מערך ההנעה מערכת 4x4 של בורגוורנר, עם הנעה אחורית, כפולה וכפולה עם הילוך כוח. 

אורך בסיס הגלגלים של ראם בכל הגרסאות 378.7 ס"מ, אורך המרכב 607 ס"מ, רוחבו 212 ס"מ וגובהו 204 ס"מ. 

1712201צילום: יצרן

מתיחת הפנים והאבזור

במסגרת חידוש הדגם עבר הטנדר שינויים חיצוניים הכוללים סבכה חדשה, פנסי לד קדמיים חדשים המשפיעים גם על עיצוב החזית, גם יחידות תאורה עדכניות מאחור. באבזור, בנוסף, מצלמות היקפיות וייעודית לארגז. 

במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, מערכת שיוט אדפטיבית.

ראם המחודש מוצע כקודמו בשתי גרסאות – 2500 למשקל כולל של 4622 ק"ג ומשקל העמסה של 1143 ק"ג; 3500 למשקל כולל של 5352 ק"ג והעמסה של 1809 ק"ג – כאשר לראשונה שלוש רמות אבזור, לשנייה רמת אבזור אחת.  

הדגם 2500 ב'לאראמי' כוללת בידוד רעשים אקטיבי ANC ושמשות קדמיות כפולות, תאורת לד, צג "12, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש בהם חימום ואוורור, להגה ולאחוריים חימום, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג מאחור. המחיר: 334,000 שקלים עם 6 מושבים; 342,000 שקלים עם 5 מושבים וראמבוקס (המחירים כוללים מע"מ; בלעדיו: 283,000 ו-290,000 שקלים בהתאמה).

אותה גרסה ב'לימיטד' מוסיפה גג נפתח, מדרגות צד חשמליות, צג מרכזי "14.5, צג "10.25 לנוסע, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 17 רמקולים, מראה מרכזית המשקפת מצלמה, ריפוד עור אדום. המחיר: 377,600 שקלים (עם מע"מ; 320,000 שקלים בלעדיו).

ב'לימיטד נייט' גימור שונה עם סבכה וסמלים מושחרים, מכסה מנוע בעיצוב ייחודי, תא נוסעים בגימור כהה מיוחד. המחיר: 383,500 שקלים (עם מע"מ; 325,000 שקלים בלעדיו).

הדגם 3500 מוצע ברמת האבזור 'ביג הורן', וזו כוללת תאורת לד, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושב הנהג וחימום המושבים הקדמיים, צג "12 עם צימוד אלחוטי. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.