פולסטאר 3 בגרסת Long Range Single Motor (חד-מנועית, ארוכת טווח), קבע שיא גינס רשמי חדש לטווח נסיעה בקטגוריית רכבי SUV חשמליים. במהלך מבחן שטח מתועד, הרכב השלים 935.44 ק"מ בטעינה אחת בלבד, הישג שהעניק לו הכרה בינלאומית ושבירת השיא הקודם בקטגוריה.
הניסוי נערך על כבישים ציבוריים ותחת תנאי מזג אוויר משתנים, שכללו גשם לסירוגין. שלושה נהגים – סאם קלארק, קווין בוקר וריצ'רד פרקר – חלקו ביניהם את משימת הנהיגה, כשהם מתחלפים מדי שלוש שעות כדי לשמור על רמת ריכוז ואחידות בקצב. משך הנסיעה הכולל עמד על 22 שעות ו־57 דקות.
צילום: יצרן
במהלך המבחן נמדדה צריכת חשמל ממוצעת של 12.1 קוט"ש לכל 100 ק"מ – נתון חריג לטובה עבור SUV חשמלי גדול. הסוללה, בנפח 111 קוט"ש, אפשרה לרכב לעבור את טווח ה־WLTP הרשמי שלו, העומד על 706 ק"מ, ועדיין להותיר 20% טעינה בסיום הטווח המדוד.
אחד הממצאים המעניינים במבחן היה יכולתו של הרכב להמשיך בנסיעה גם לאחר שהמד הציג 0% טעינה. הצוות הצליח להשלים עוד 13 ק"מ מעבר לנקודת האפס, עד להגעה לעמדת טעינה. נתון זה ממחיש את קיומו של טווח ביטחון מסוים במערכת ניהול הסוללה – פקטור שחשוב להכיר, אך לא להסתמך עליו בשגרה.
צילום: יצרן
גרסת הייצור נבדקה ואומתה על ידי השופטת מטעם שיאי גינס, פאולינה ספינסקה. חברת Webfleet סיפקה תיעוד מדויק ומאומת באופן עצמאי שכלל סרטוני וידאו, קריאות מד אוץ, נתוני GPS ורמות טעינת סוללה. הרכב השתתף בניסיון ללא כל שינוי או התאמה, כשהוא מצויד בגלגלים בקוטר 20" ובצמיגי Michelin Sport 4 EV סטנדרטיים.
ההישג של פולסטאר 3 בולט במיוחד לאור העובדה שמדובר ברכב פנאי עם אתגרים אירודנימיים לא קלים, קטגוריה שבדרך כלל מאופיינת בצריכת אנרגיה גבוהה יותר לעומת מכוניות סדאן חשמליות עם מקדם גרר נמוך. בפולסטאר כמובן מביעים שביעות רצון גדולה מההישג והרישום בספר השיאים, בין היתר לאור העובדה כי הם זקוקים לדחיפה מורלית פנימית וכן לחיזוק המכירות בשנה הבאה.