ניאו במאבק קיומי: "נלחמים כדי לשרוד"

יצרנית הרכב הסינית מבשרת בסין על הורדת מחיר חדה ל-ES8 החדש ומסבירה: התייעלות ברכש, שיתוף טכנולוגיות ושבב בפיתוח עצמי. לצד הביקורת מלקוחות קיימים, ב-NIO מדגישים שהאסטרטגיה נועדה לשמור תחרותיות בשוק צפוף

במסגרת מפגש עיתונאים לרגל פתיחת ההזמנות לדור השלישי של NIO ES8 אמר המנכ"ל ויליאם לי כי "החברה נאבקת על הישרדותה – וזו כרגע העדיפות העליונה". לדבריו, המחיר החדש של רכב הפנאי הגדול "הותאם למקום שבו הוא צריך להיות" ואינו מהלך זמני אלא ביטוי ליכולת התאמה של החברה; גרסת ה־100 קוט"ש נפתחה בסין להזמנה מוקדמת במחיר 416,800 יואן (כ-54 אלף יורו) – כ־25% פחות מהדגם היוצא. 

1710136צילום: יצרן

לי פירט את פעולות הקיצוץ: מו"מ מחודש עם ספקים שהוריד את עלויות הרכש, פריסת הוצאות הפיתוח על פני כמה דגמים ושימוש חוזר בטכנולוגיות ליבה – בהן ארכיטקטורת טעינה 900 וולט, מנוע אחורי ושבב עיבוד שפותח בתוך החברה במקום פתרון של Nvidia ששימש בדור הקודם. בנוסף, הופחת שיעור האלומיניום במבנה הדגם.

עם זאת, הודה לי כי בעבר "לא כל יואן מתוך השקעות המחקר והפיתוח נוצל ביעילות מרבית", והחברה תיישם מודלים חדשים שבמרכזם הערכה למדידת "תשואה קצרה וארוכת טווח על ההשקעות", בלי לצמצם את היקף הפיתוח אלא לשפר את יעילותו.

בעניין תלונות של לקוחות קיימים על הוזלה דרמטית במחיר, אמר לי כי ייתכן שהמהלך "יפגע ברגשות חלק מהמשתמשים בטווח הקצר", אך בטווח הארוך הוא נועד לשמור על כושר התחרות. נשיא NIO, צ'ין ליהונג, הבהיר כי דגם L90 של מותג המשפחות Onvo פונה לקהל אחר, בעוד ES8 נשען על חוויית שימוש גבוהה ומיקוד פרימיום. בחברה רמזו גם על ES9 כגרסת SUV לארכיטקטורת ET9, מתוכנן למחצית הראשונה של 2026, והכחישו כעת תוכניות למיניוואן.

בקטנה

באשר למותג Firefly, שהוקם על ידי NIO במטרה לפתוח את התחרות ברף המחירים הנמוך, נדמה שזה רושם הצלחה מהירה מאז תחילת השיווק באפריל 2025. עד סוף יולי כבר נמסרו מעל עשרת אלפים כלי רכב בסין, הישג שמעיד על ביקוש גבוה ועל מיצובו של המותג כחלופה נגישה יותר בתוך קבוצת NIO. 

הדגם מבוסס על מערכת הנעה אחורית עם מנוע חשמלי אחד המפיק כ‑141 כ"ס. הסוללה היא מסוג LFP עם קיבולת של 42.1 קוט"ש, ומאפשרת שימוש במערכת החלפת סוללה (Battery Swapping). לפי תו התקן הסיני CLTC, הטווח הוא 420 ק"מ, ובניסוח אירופאי (WLTP) כ‑330 ק"מ.

הוא מאיץ מ‑0 ל‑100 קמ"ש תוך 8.1 שניות ומהירותו המרבית 150 קמ"ש. ממדיו קומפקטיים ומותאמים לשימוש עירוני: אורך 4,003 מ"מ, רוחב 1,781 מ"מ, גובה 1,557 מ"מ ובסיס גלגלים 2,615 מ"מ. משקלו 1,492 ק"ג, והוא מצויד במערכות בטיחות הכוללות 9 כריות אוויר. 

ממש לאחרונה נחת בחלקים מסוימים באירופה (נורבגיה, הולנד) עם מחירים שנעים בין 24-30 אלף יורו. 

1705365צילום: יצרן

בארץ

בישראל נכנסה NIO לשוק דרך דלק מוטורס, תחילה באמצעות יבוא עקיף ובהמשך ביבוא ישיר, מהלך שאיפשר הורדות מחיר. בסוף 2024 ירדו מחירי הדגמים בעשרות אלפי שקלים – ה-ET5 הופחת בכ-15%, ה-EL6 בכ-12% וה-EL7 בכ-4%. בקיץ 2025 נרשמה הפחתה נוספת: מחיר ה-ET5 ירד שוב בכ-15% וה-EL6 ירד בכ-14%, כלומר ירידה מצטברת של עד כ-30% בתוך פחות משנה. צעדים אלה ממקמים את רכבי NIO מול חשמליות מבוקשות בסגמנט, דוגמת טסלה ודגמי פרימיום של מותגים גרמניים. עם זאת, ההורדות התכופות עלולות לשדר לשוק המקומי מסר של חוסר יציבות, גם אם בפועל הן משקפות התאמה לתחרותיות. 

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.