כלמוביל, יבואנית מרצדס, הודיעה היום על התחלת שיווק גרסת הרודסטר של AMG GT. לישראל מגיעה GT רודסטר בגרסתה היותר חזקה - GT C - עם 557 כ"ס ותג מחיר שמתחיל ב-1.7 מיליון שקל.
 
כזכור, AMG GT רודסטר הוצגה לפני כשנה, והיא יותר מגרסת גג-פתוח ל-AMG GT. בנוסף להבדל המתבקש בגג ובמשקל העצמי של הרכב, ב-GT רודסטר מותקנים מנועים חזקים יותר, ויש הבדלים גם בשלדה ובמתלים. לישראל מגיעה GT רודסטר בגרסתה החזקה ביותר – V8 בעל שני מגדשי טורבו בנפח 4.0 ליטר, המפיק 557 כ"ס ו-69.3 קג"מ, נתונים טובים מאלו של גרסת S קופה ב-47 כ"ס ו-3 קג"מ. הכח מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.
 
מרצדס AMG GT C בישראל – מ-1.7 מיליון שקל
צילום: מנהל

הבדלים נוספים נמצאים, כאמור, בשלדה ובמערכת המתלים – כאשר בהיבט הזה, המפרט של GT C דומה לשל גרסת GT R הקיצונית: המרכב רחב ב-5.7 ס"מ לעומת GT "רגילה", יש היגוי אחורי אקטיבי (פעיל מעל 100 קמ"ש), בולמי זעזועים אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה וגם מערכת הפליטה הושאלה מגרסת הקצה.
 
למרות הבדל משקל של 90 ק"ג ביחס לגרסת הקופה (1735 ק"ג, לעומת 1645 ק"ג בקופה), ובזכות ההספק העדיף לגרסת הרודסטר ביצועים עדיפים על אלו של הקופה – 3.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 316 קמ"ש, לעומת 3.8 שניות ו-310 קמ"ש ב-S קופה.

מרצדס AMG GT C בישראל – מ-1.7 מיליון שקל
צילום: מנהל
 
מאחר ומדובר ברודסטר, נזכיר כי הגג - העשוי משלוש שכבות של קנבס - מסוגל להיפתח ולהיסגר תוך 11 שניות, וניתן לעשות זאת תוך כדי נסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש, וניתן להזמינו באחד משלושה צבעים (שחור, אדום או בז').
 
מפרט אביזרי הנוחות והבטיחות של GT C עשיר אף הוא. בצד הבטיחותי יצוינו 8 כריות אוויר, מערכת מוכנות לקראת תאונה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, תאורת דרך ('לד' מלא) אדפטיבית ובלימה אוטונומית. בצד הנוחות יצוינו בעיקר מערכת חנייה אוטומטית (רק במקביל), ריפוד עור נאפה ומערכת שמע של "בורמסטר". מבחוץ ישנם חישוקי "19 מלפנים ו-"20 מאחור.
 
בשלב זה מציעים כאמור בכלמוביל את מרצדס AMG GT רק בגרסתה החזקה ביותר, במחיר התחלתי של 1.7 מיליון שקל.
   
מרצדס AMG GT C בישראל – מ-1.7 מיליון שקל
צילום: מנהל