סוזוקי קרוסאובר הוצג ב-2013 ועבר לא מזמן מתיחת פנים. חזית הקרוסאובר עוצבה מחדש וגולת הכותרת: מנוע חדש ומוגדש. מיצובו של הקרוסאובר לא ברור לחלוטין -  מצד אחד הוא מחליף דגם שהיה משפחתית קטנה, ויש לו אחות שהיא רכב פנאי קטן (ויטארה), מצד שני, היצרן מציע אותו גם עם הנעה כפולה (שלא מגיעה ארצה) ומתייחס אליו בחלק מהפרסומים כרכב פנאי.

חוות דעת: סוזוקי קרוסאובר 2020

בעיצוב המקורי, היה קל יותר להחליט - הוא פשוט לא נראה כמו רכב פנאי, אלא כמו משפחתית קומפקטית שהעיצוב שלה לא הצליח במיוחד. אבל במתיחת הפנים הוא הוגבה בס"מ וקיבל חרטום אגרסיבי יותר, שמקנה לו מראה קצת יותר "פנאי". ובכל זאת, נראה שהוא עדיין שייך יותר לצד המשפחתי מאשר לפנאי.

כאמור, בגרסה המעודכנת הרכב מגיע ארצה בלי אופציה להנעה כפולה, אבל לפחות יש עדיין אפשרות לתיבת הילוכים ידנית.

עיצוב ונראות
הקרוסאובר לא היה אוטו יפה מהרגע הראשון, והעדינים קראו לו "נחבא אל הכלים" או הגדירו את עיצובו כ"חסר מעוף". ונראה שסוזוקי החליטו לטפל בעניין - פגוש חדש, פנסי חזית גדולים יותר, ובעיקר שבכה ענקית בגימור כרום - מקנים לחזית מראה הרבה יותר בולט, אם כי עדיין רחוק מלהיות יפה. 

סוזוקי קרוסאובר – מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')


פנים הרכב
סוזוקי קרוסאובר מוצע רק ברמת אבזור אחת, GLX, וזו עשירה וכוללת אבזור חיצוני בדמות חישוקי "17, קיפול חשמלי למראות הצד, פנסי ערפל ומסילות גג; ואבזור פנים כמו בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, הגה מרופד עור ועוד.

 
סביבת הנהג נותרה כשהייתה, כולל צד המולטימדיה הגדול - שהוא עדיין אופציה, ועדיין בהתקנה מקומית. הצג כולל, מלבד מערכת שמע, ניווט ודיבורית, גם מצלמה אחורית. הפונט במערכת המולטימדיה פשוט ויוצר תחושה זולה, ואין סיכוי שתטעו לחשוב שמדובר במערכת מקורית. בנוסף, סבל הצג מהשתקפויות חמורות, שהפכו את קריאתו במצבים מסוימים לבלתי אפשרית. 

סוזוקי קרוסאובר – מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')


איכות החומרים בתא הנוסעים טובה פחות מהמקובל, עם חומרי דיפון מפלסטיק קשיח ברוב האזורים; איכות ההרכבה טובה, איכות הגימור מעט פחות.
 
המרחב מלפנים טוב, והמושבים הקדמיים נעימים מאוד, בפרט משענות הגב המעניקות גם תמיכה צדית טובה. תנוחת הנהיגה לא אידיאלית, ומאפשרת לבחור רק בין ישיבה גבוהה לגבוהה מאוד (מרווח הגחון הוא בכל זאת 17 ס"מ מכובדים), אך מי שאוהב תנוחת ישיבה גבוהה, יהנה גם משטח חלונות גדול וראות טובה החוצה. בסיס גלגלים של 260 ס"מ משאיר מרווח רגליים סביר ליושבים בספסל האחורי, אך מרווח הראש לא אידיאלי לגבוהי קומה - מפתיע בהתחשב בממד הגובה המכובד של הקרוסאובר. המושב האחורי צר מכדי להכיל שלושה מבוגרים בנוחות, אך היושבים מאחור יכולים לבחור את זווית המשענות של המושבים (זקופה, ומעט פחות).
 
תא המטען בנפח 440-430 ליטר, תלוי בזווית המשענות של המושבים האחוריים. התא מחולק לשניים על ידי מדף בגובה סף ההטענה. יעיל ונוח.
 
נוחות
מתלי הקרוסאובר הם על הצד הנוקשה. כתוצאה מכך, המרכב מרוסן, ושינויי גובה לא מצליחים להוציא את הקרוסאובר מאיזון. אולם במפגש עם שברי אספלט חדים, בעיקר בעיר, הקרוסאובר מתפקד פחות טוב. המתלים לא מצליחים ליטול את העוקץ מאלו, ומעבירים חבטה חדה אל תא הנוסעים. מחוץ לעיר המתלים מצליחים לעגל מעט את הפינות החדות, אך מייצרים צליל חבטה רם. ובכלל, בידוד הרעשים בקרוסאובר הוא לא מהטובים, כאשר רעשי הכביש בולטים במיוחד, ואלה של הרוח מעט פחות.

סוזוקי קרוסאובר – מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')


התנהגות ובטיחות
האחיזה טובה, ההיגוי החלטי והבלמים בעלי נשיכה ראשונית חזקה ועוצמתם טובה בהחלט. במגבלות ואף מעט לפני, עם הרפייה מדוושת הגז תקבלו הידוק ישבן וזאת למרות בלימת מנוע חלשה יחסית. עד כאן מתכון להנאה מנהיגה, אבל לידי הנהג לא מגיע כל מידע לגבי מה שקורה לגלגלים.
 
במתיחת הפנים הגביהו את הקרוסאובר מהקרקע ב-10 מ"מ, מה שהביא את מרווח הגחון לנתון מכובד של 17 ס"מ. יחד עם המתלים הקשיחים יחסית, ששומרים את הגחון גבוה גם תחת עומס, מתקבלת יכולת שבילים לא רעה, בלי רעשי חיכוך מצד הגחון גם בנהיגה מהירה על שביל גלי ומשובש. אך עם הנעה קדמית בלבד, אין מה לדרוש מהקרוסאובר יותר מזה בשטח.
 
הקרוסאובר נבחן במבחן הריסוק של יורו NCAP ב-2013 (המבחן הקודם, לפני החמרת הדרישות בתחום מערכות הבטיחות) וזכה לציון של 5 כוכבים (מבוגרים 92%; ילדים 80%; הולכי רגל 72%). לרכב 7 כריות אוויר (כולל לברכי הנהג), מערכת מובילאיי – ואף לא מערכת בטיחות מתקדמת מקורית אחת.

סוזוקי קרוסאובר – מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')


מנוע וביצועים
החידוש העיקרי במתיחת הפנים נמצא מתחת למכסה המנוע. הקרוסאובר החדש מתהדר במנוע טורבו בנפח 1.4 ליטר המפיק 140 כ"ס ב-5550 סל"ד ו-22.4 קג"מ ברצועה מרשימה של 1500-4000 סל"ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית (פלנטרית) עם שישה הילוכים וההנעה, כאמור, קדמית בלבד. המספרים היבשים נאים בהחלט: 9.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. והנתונים לא משקרים - הקרוסאובר זריז ומגיב בעליזות לכל לחיצה על דוושת האוץ, מאיץ בקלילות בכל מצב, ומשאיר את רוב התנועה על הכביש מאחור.קל להגיע בשיוט בינעירוני למהירויות שהן על גבול השלילה, מבלי לשים לב.
 
תיבת ההילוכים מרשימה גם היא. היא אמנם אינה זריזה כמו רובוטית דו-מצמדית טובה, אך היא בהחלט זריזה מספיק ומצליחה בנוסף להיות חלקה ונעימה. בהילוך השישי, בשיוט ב-100 קמ"ש המנוע נח על 1800 סל"ד. צריכת הדלק טובה למדי: ליטר לכל 14 ק"מ, במבחן שכלל לא מעט נהיגה בין-עירונית.
 
סיכום
יחידת הכוח החדשה משפרת משמעותית את סוזוקי קרוסאובר, משום שהיא מתקנת את אחת מנקודות התורפה של הקרוסאובר -יחידת כח לא מרשימה ורועשת. עם יחידת הכח החדשה הקרוסאובר מיישר קו עם הטובות בקבוצה מבחינת ביצועים, ונפטר מבעיית רעשי המנוע. 
אך הקרוסאובר עדיין סובל מתא נוסעים לא הכי מוצלח, הן מבחינת האבזור (מערכת המולטימדיה - אבל בעיקר אבזור הבטיחות) ואיכות החומרים, והן מבחינת המרחב לנוסעים מאחור. וגם בידוד רעשי הכביש והרוח יכל להיות טוב יותר. 
 
בקיצור, יש לו יתרונות וחסרונות, ונראה שהוא מתמקם במרכז הטבלה המשפחתית. עם תג מחיר של 125,000 שקלים הוא מתייצב גם במרכז טווח המחירים של המתחרים - גם מהצד המשפחתי-קומפקטי וגם מצד הפנאי, והופך את תנאי הפתיחה של הדור המחודש לקשים יותר משל קודמו, שנהנה מיתרון מחיר גדול בזמנו. 

סוזוקי קרוסאובר – מבחן דרכים (1.4 ל' טורבו, אוט')