רכב הפנאי הקטן סוזוקי קרוסאובר הוצג במרץ 2013 ועבר מתיחת פנים ביולי 2016. זו כללה החלפת הסבכה הקדמית בגדולה ובולטת הרבה יותר, אבל חשוב מכך מנוע הבנזין הוחלף ביחידת טורבו. המיצוב היה ונשאר די מבלבל: מצד אחד הקרוסאובר החליף משפחתית קטנה (סופרמיני מוגדלת) ועדיין מבוסס על פלטפורמה כזו, מנגד סוזוקי מתעקשת לשווק אותו כרכב פנאי. ובו בעת יש לה עוד רכב באותה קטגוריה - הוויטארה.

בחניה
לפני מתיחת הפנים, העיצוב האנמי ומרווח גחון צנוע הקשו על מי שטען שזהו רכב "שטח", כעת עם החרטום האגרסיבי והגבהה קלה, הרושם הראשוני שמותיר סוזוקי קרוסאובר 2020  הרבה יותר "פנאי". אבל רק יחסית.

תא הנוסעים לא השתנה דרמטית לאורך השנים, וכולל מסך מולטימדיה גדול - אך בהתקנה מקומית ועם צג שסובל לעיתים מהשתקפויות הפוגעות בנוחות התפעול. גם איכות החומרים הכללית בתא הנוסעים לא מרשימה - שפע פלסטיק קשיח בעיקר - אבל איכות ההרכבה טובה..
 
סוזוקי קרוסאובר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: נועם עופרן

המרחב מלפנים טוב והמושבים הקדמיים נעימים, משענות הגב מעניקות תמיכה צדית טובה. תנוחת הנהיגה לא אידיאלית ומאפשרת לבחור בין ישיבה גבוהה לגבוהה מאוד (יתרון לחובבי הז'אנר), מה שלפחות יוצר ראות טובה החוצה. מאחור המרווח נאות למעט לראש לגבוהים, אך רוחב המושב חושף שמדובר במכונית מבוססת סופרמיני ובהתאם צר מכדי להכיל שלושה מבוגרים בנוחות. תא המטען (440-430 ליטר בהתאם לזווית המשענות האחוריות) מכובד ומחולק לשניים על ידי מדף בגובה סף ההטענה.

סוזוקי קרוסאובר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: נועם עופרן

בתנועה
עם מתיחת הפנים הגיע מנוע 1.4 ליטר טורבו בעל 140 כ"ס - ששיפר באופן דרמטי את הביצועים ומקנה לקרוסאובר תחושת נהיגה מודרנית. למרות ביצועים מכובדים תצרוכת הדלק במבחן הייתה טובה ועמדה על 14 ק"מ לליטר. גם תיבת ההילוכים המרשימה עם פעולה זריזה, חלקה ונעימה.

מתלי הקרוסאובר נוקשים, מה שטוב ליכולת הדינמית וריסון תנועות המרכב, אבל פחות לנוחות - במיוחד בעיר. במהירות בינעירונית הנוחות עדיין בינונית וגם רעשי כביש רבים (ורוח) פוגמים בחוויה.

תמורה
בניגוד ללפני מתיחת הפנים, סוזוקי קרוסאובר כבר אינו זול במיוחד ביחס למתחרים דומים. איכות תא הנוסעים, בידוד הרעשים והנוחות הבינוניים, יוצרים עם המחיר חבילה קצת פחות אטרקטיבית מבעבר, גם אם תוספת הכוח והעיצוב המוחצן יותר תורמים לחוויה קצת יותר מעניינת.

סוזוקי קרוסאובר 2020: מחירים, מבחר הגרסאות
סוזוקי קרוסאובר 1.4 ל' טורבו, אוט', GLX  - מחירון 129,000 שקל
 סוזוקי קרוסאובר 1.4 ל' טורבו, אוט', GLX ADAS - מחירון 130,000 שקל
 סוזוקי קרוסאובר 1.4 ל' טורבו, אוט', GLX ADAS EVAP - מחירון 130,000 שקל

סוזוקי קרוסאובר 2020 החדש - חוות דעת
צילום: נועם עופרן