פיג'ו 3008 – מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 טורבו, 'פרמיום') - אוטו

בשנת 2016 הושק הדור הנוכחי של פיג'ו 3008, רכב הפנאי הקומפקטי של המותג, ועתה הוא מגיע אלינו לאחר שעבר מתיחת פנים של אמצע החיים. מה על הפרק? לא הרבה, בעצם. אנשי פיג'ו בחרו לא לשנות דברים רבים, בוודאי לא משמעותיים. ונראה שהייתה זו החלטה נכונה, כי המוצר מלכתחילה מוצלח ואין צורך לשנות מה שעובד טוב. 3008 ניצח במבחנים השוואתיים רבים, גם אצלנו, כך שכל מה שנדרש הוא בעדכונים פה ושם.

למבחן קיבלנו את 3008 בגרסת 1.6 ליטר וברמת הגימור 'פרמיום' עם תג מחיר של 190,000 שקלים. 

ונתחיל בעיקר החדשות
פיג'ו 3008 התחדש במרכיבי העיצוב העכשוויים של המותג, בעיקר פנסי איתות המעוצבים כמו ניבי אריה, ואלה ממוקמים תחת יחידות התאורה הקדמיות החדשות – גם לד מלא, גם עיצוב חדש. השבכה בעיצוב אגרסיבי יותר, ללא מסגרת, וקוויה נמשכים במעין אפקט גרפי אל הפגוש, ממש תחת יחידות התאורה הקדמיות. גם חלקו התחתון של הפגוש הקדמי עוצב מחדש. שינויים גם מאחור, ביחידות תאורה אחוריות חדשות. בנוסף, שני גוונים של כחול שהצטרפו להיצע. 

1639032
צילום: עזרא רפאל

חדשות נסתרות
בתא הנוסעים חומרים שונים, כך פיג'ו. לא ממש הבחנתי בשינוי ממשי, וזה בסדר, שכן ב-3008 אחת מסביבות הנהג היפות בסגמנט, אם לא הנאה מכולם. עיצוב הדשבורד עוטף, בעל שני מפלסים והתחושה היא כי מדובר ברכב פרמיום ולא כזה שמגיע ממותג עממי.

לא הכל חף מחסרונות, ואני יכול לספר לכם על איכות הרכבה וגימור שגרעו מהתחושה המכובדת. לוח המחוונים מוקרן ומציע שלל תצוגות כשהתפריט הוא בעברית (והוא גם יגיד לכם מה דעתו על הערנות שלכם או אם אתם עוברים על המהירות המותרת), וישנו גם צג מולטימדיה המזדקר מחלקו העליון של הדשבורד. בחשיפה העולמית הראו צג מולטימדיה גדול מזה הקודם, "10 במקום "8, אך הרכב שלנו צויד בצג שהיכרנו מהדגם טרום המתיחה. מהיבואן נמסר כי אלו הכלים אותם הוא קיבל, ואם יקבלו בהמשך את הצג המגודל – יעדכנו אותנו, ואנחנו אתכם, כמובן.

1639035
צילום: עזרא רפאל

בכל הנוגע למרחב ולמושבים – אין שינוי; מעט אינטימי ליושבים לפנים, והמושבים נוחים; מאחור המרחב מוצלח, ומרווחי הראש, הברכיים וכפות הרגליים נאים בהחלט.

כיאה לרכב פנאי, יש שלל תאי אחסון, כולל אחד מצוין תחת משענת היד (הנהדרת) בין המושבים הקדמיים. תא המטען מכובד מאוד עם 591 ליטר, יש בו רצפה בשני גבהים, תאורה, שקע 12 וולט, אין ווי תליה, יש ארבעה ווי עגינה ויש גם גלגל חלופי, אם כי אינו בגודל מלא.

1639017
צילום: עזרא רפאל

חדשות מפנקות
כאמור, הרכב במבחן היה ברמת הגימור 'פרמיום', ובזו אבזור רב הכולל בין היתר – גג פנורמי גדול, מפתח חכם מלא, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג וזה מחומם כמו מושב הנוסע, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג לאחור, מושבים מהודרים בריפוד בד ודמוי עור, בשני גוונים עם תפרים ירוקים ונאים, תאורת אווירה חביבה, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, בלם חנייה חשמלי, טעינה אלחוטית לנייד, צימוד לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.

מפרט הבטיחות מכובד לא פחות, וכולל בלימה אוטונומית הכוללת עם זיהוי הולכי רגל או הולכים על ארבע עד 200 מטרים (מעבר לאלומת האור של הרכב), בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב בו, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים וכאמור גם התרעה על עייפות נהג.

1639029
צילום: עזרא רפאל

לא חדשות ולא נעליים
אין שינויים ביחידות הכוח ב-3008. כל המנועים מוגדשים; בבנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס ו-1.6 ליטר 180 כ"ס; בדיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס. התיבה אוטומטית 8 הילוכים, ולדיזל אופציה לתיבה ידנית 6 הילוכים, ההנעה קדמית. לגרסאות אלה מצטרפות ההיברידיות: עם הספק משולב של 225 כ"ס והנעה קדמית; עם 300 כ"ס והנעה כפולה. 

בגרסת הבנזין הבכירה שנבחנה 180 כ"ס, וזה אומר שיש לכן הספק נאה בכל זמן שתרצו, וגם לא מעט כוח בכל זמן שתצטרכו – 25.5 קג"מ כבר ב-1650 סל"ד. לאלה מכם שאוהבים מספרים, נציין כי משך התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש הוא 8 שניות בלבד, וזה ממש בסדר. צריכת הדלק בפועל לא השתנתה, ועומדת על 12 ק"מ/ל' בממוצע.

נוחות הנסיעה טובה תודות לכיול מתלים מוצלח, אם כי לא מושלם. המתלים הקדמיים נוקשים יותר מאלו האחוריים. נוחות הנסיעה בעיר טובה, ומחוץ לעיר רק כביש גלי בצורה מוגזמת יאתגר אותם. בכל אופן עד כתיבת שורות אלו, לא נשמעה חבטה מכיוון המתלים. 

1639016
צילום: עזרא רפאל

בכל הנוגע לנהיגת שביל – נוחות הנסיעה טובה על אבנים קטנות זרועות ושתולות. עם זאת, המרכב לא מרוסן מספיק ולא מומלץ להגביר את הקצב או להיכנס לשביל שאינו כבוש. 

גם בידוד הרעשים טוב, ורעשי רוח מוחשיים נשמעו במהירות של 120 קמ"ש. בידוד רעשי הכביש ורעשי המנוע מוצלח, אם כי ביחס לאחרון זו לא ממש חוכמה; ב-120 קמ"ש המנוע נח ב-2100 סל"ד בלבד.

1639030
צילום: עזרא רפאל

לסיום החדשות
פיג'ו 3008, מרכבי הפנאי האטרקטיביים בסגמנט, אם לא האטרקטיבי מכולם, וכעת הוא מוצלח עוד יותר. וזו מחמאה לרכב שלא באמת השתנה מאז הוצג, וחלפו מאז כמעט חמש שנים.

1639025
צילום: עזרא רפאל

שווה לשקול גם:

}
מחיר
189990
החל מ- 2,006 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
4712
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

}
אורך
445
רוחב
184
גובה
162
משקל
1504
בסיס גלגלים
267
נפח תא מטען (ליטר)
591
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1670
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
53

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
225/55/18

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1598
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
180
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1650
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
222
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
16.7
צריכת דלק - עירונית
11.2
צריכת דלק - ממוצעת
14.2
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
11.5
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.0

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי, התרעה לניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, זיהוי רכב בשטח מת כולל תיקון היגוי

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס + מעוף ציפור
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך "12.3, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן תנועה, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום
צביעה דו-גוונית

  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל
  • צילום: עזרא רפאל

28 1

דגם פיג'ו 3008
גרסה 3008 אוט', 1.2 ל' טורבו, Active
מחיר 154990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 188
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 15.3
נפח תא מטען (ליטר) 591
דרגת זיהום אוויר 14

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 25. במחיר של ראב 4, ברור מה הבחירה.

    יאיר 27 ינואר 2021, 10:27

  2. 18. GAC GE3 טוען את עצמו בירידות מהכרמל וכשחוזרים יש עמדת הטענה אבל אין צורך עם 309 ק"מ טווח

    פצצה 26 ינואר 2021, 08:35

  3. 16. אין על GAC GE3

    ירון 26 ינואר 2021, 07:27

  4. 15. לא חשמלי עדיין צריך לתדלק ולשלם על זה לא שווה ב GAC יש טעינה חינם לשנה

    רק חשמלי 26 ינואר 2021, 07:27

  5. 11. הצרפתים בשקט חוללו מהפיכה. רכבים יפים ואמינים, עקפו את הגרמנים

    רם 25 ינואר 2021, 20:51

  6. 8. חבל שהמחיר המריא, והתוצאה - המכירות נחתו.

    יוסי 25 ינואר 2021, 18:27

  7. 7. ל-3, אתה גדול.

    שי 25 ינואר 2021, 17:07