פורד ברונקו המעודכן בארץ – המחיר החל מ-400,000 שקלים
הברונקו המעודכן מגיע לארץ במבחר רמות גימור ממוקדות יותר מבעבר
דלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, החלה לשווק את רכב השטח ברונקו לאחר שזה עבר מסכת עדכונים.
הדגם הנוכחי-שישי של ברונקו הוצג ב-2020, 24 שנים לאחר הפסקת ייצורו של ברונקו המקורי שיצא לדרכו ב-1965. זהו רכב שטח מיסודו – שלדת סולם, סרן חי, נעילת דיפרנציאל (לפי הגרסה), הנעה כפולה לא-קבועה, הילוך כוח – והוא מוצע במרכב שתי דלתות קצר או ארבע דלתות ארוך, מאפשר הסרה של הגג והדלתות.
פורד ברונקו המעודכן
בכל הגרסאות מחוונים מוקרנים חדשים, הצג המרכזי, "12.3, גדול מקודמו ("8) וממשק הצימוד מתקדם יותר. בגרסאות הארוכות נוספו פתחי מיזוג מאחור.
המנוע המשרת את רוב הגרסאות – טורבו-בנזין 2.3 ליטר, 4 צילינדרים – מייצר כעת 300 כ"ס (5500 סל"ד), 30 כ"ס יותר מאשר קודם לכן. נתון המומנט, 42.8 קג"מ (3500 סל"ד) ללא שינוי. התיבה כשהייתה, אוטומטית עם 10 הילוכים.
הגרסאות
פורד ברונקו מוצע בשלוש גרסאות עיקריות שיש להן יכולת שטח שונה, גם מנוע אחר, כאמור במרכב קצר או ארוך.
ברונקו בגרסת 'ביג בנד' הארוכה עולה 400,000 שקלים, מוצע עם הילוך כוח מתון (2.72), כזה הוא גם בסרנים (3.73) ואלה הם דנה M190 ודנה 44. בגרסה זו אין מיגון תחתון והצמיגים הם 255/75-17 בגלגלי "32. באבזור: תאורת לד קדמית, גג אפור, חישוקי "17, מפתח חכם, ריפוד דמוי עור, בקרת אקלים מפוצלת. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ועוד.
אותה גרסת 'ביג בנד' מוצעת עם חבילת 'בלק דיאמונד' המביאה את מחיר הרכב ל-429,000 שקלים ומעניקה לו יכולת שטח גבוהה יותר: הנעה כפולה קבועה, נעילת דיפרנציאל אחורי, יחס העברה נמוך קצר יותר (3.06) וגם בסרנים (4.46), מיגון תחתי, צמיגי 265/70-17, גם רצפת גומי עמידה בשטיפה, לוח הפעלה לאביזרים נלווים.
גרסת 'אאוטר בנקס' עולה 434,000 שקלים, יכולת השטח כמו של הראשונה אך היא מאובזרת ומהודרת יותר; יחסי ההעברה (כוח, סרנים) הם הארוכים יותר, ללא נעילת דיפרנציאל ומיגון תחתי. בגרסה זו נוספת חבילת 'לוקס' עם גג בצבע תואם למרכב ושינויים קוסמטיים נוספים. במפרט: צמיגי 255/55-18, תאורת לד גם מאחור, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד עור, מערכת שמע של B&O. במפרט הבטיחות גם בקרת שיוט אדפטיבית.
הגרסה הקשוחה ביותר לשטח היא 'בדלנדס סקווש' שמחירה 499,000 שקלים; כעת במרכב קצר בלבד, ב-2026 גם הארוך. ל'בדלנדס' המוכרת נוספת כאן חבילת 'סקווש' ייעודית.
בגרסה זו מנוע הטורבו-בנזין 2.7 ליטר V6 המייצר 330 כ"ס (5750 סל"ד) ו-57.4 קג"מ (3100 סל"ד). לרכב הנעה כפולה קבועה, בולמים של פוקס, נעילות דיפרנציאל מרכזי, אחורי וקדמי, אפשרות לניתוק מוט מייצב קדמי, יחסי ההעברה הם הקצרים יותר, הסרן הקדמי דנה M120, גלגלי "35 עם אפשרות לבידלוקים. אותה רמת אבזור 'לוקס', אך הריפוד דמוי עור.
המתחרים
המתחרה הישיר, היחיד וגם הרבה מעבר לכך הוא ג'יפ רנגלר. זה מוצע כיום בגרסת 'ספורט' קצרה במחיר 350,000 שקלים, ובכזאת ארוכה ב-370,000 שקלים. גרסת 'רוביקון' הייעודית לשטח טכני ויכולותיה מכובדות ממש מוצעת רק במרכב הארוך ומחירה 410,000 שקלים.
מתחרה נוסף הפונה לשטח טכני, קצת פחות קיצוני ביכולותיו שם מאשר ברונקו או רנגלר אבל עם מקום לשבעה ומרכב במבנה רגיל הוא טויוטה לנד קרוזר 250, רכב השטח הנמכר בישראל. טווח המחירים גדול, שמונה גרסאות/רמות אבזור והידור. המחירים החל ב-410,000 שקלים ועד ל-560,000 שקלים.
זהו, בעצם. בצד המאוד מאוד גבוה של הרכס נמצא מרצדס G קלאס, החל מ-1.45 מיליון שקלים. עקרונית, KGM רקסטון מביא בסיס ראוי – שלדת סולם, סרן חי, נעילת דיפרנציאל, הילוך כוח – יש בו מקום לשבעה ומחירו טוב: החל ב-263,000 שקלים. הבעיה היא שזוויות המרכב, מרווח הגחון ויכולת המערכות לתקל בעיות אחיזה אינם כנדרש בשטח טכני.
כתבות אחרונות
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
-
איתי שטיינברג, 04/12/2025שברולט סילברדו EV – מבחן דרכים
-
ניר בן טובים , 04/12/2025מכונית הספורט של קיה חוזרת?
-
ניר בן טובים , 04/12/2025ויכוח על חניה הסתיים ב"אתה רוסי מסריח" - ופיצוי של אלפי שקלים
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פריסבי מקבלת זיכיון לשיווק צ'רי באוסטריה
-
ניר בן טובים , 03/12/2025מרצדס נדירה הוחרמה מספורטאי אולימפי
-
ניר בן טובים , 03/12/2025סערה ביגואר לנד רובר: מעצב העל פוטר; המהלך האסטרטגי נעצר
-
ניר בן טובים , 03/12/2025פורד מהמרת על ברונקו פלאג אין לאירופה