סמארט #5 החדש בארץ – המחיר החל מ-230,000 שקלים
הדגם הגדול ביותר של מותג סמארט הוא גם החדש והמתקדם ביותר שלו. כעת בישראל, כולל גרסת בראבוס רבת-הספק
כלמוביל, יבואנית סמארט, משיקה היום (שני) את #5 – דגם פנאי חשמלי בגודל בינוני (D-SUV).
מותג סמארט של מרצדס, שהחל את דרכו בשנות התשעים של המאה הקודמת עם דגמי מיקרו, היה ב-2019 לשותפות של היצרן הגרמני עם קבוצת ג'ילי הסינית. במסגרת זאת נועד מותג סמארט לייצר דגמים גדולים יותר ובהנעה חשמלית, כאשר התכנון, המכלולים והייצור על-ידי ג'ילי בסין, העיצוב החיצוני ובסביבת הנהג של מרצדס.
היבוא של מותג סמארט התחדש בישראל בדיוק לפני שנתיים, וזה כולל עד כה את דגם הפנאי הקטן סמארט #1 וזה הקומפקטי סמארט #3, אליהם מצטרף כאמור הגדול בחבורה, #5.
דגם זה נבחן על-ידי יורו NCAP ב-2025, קיבל חמישה כוכבים וציונים מכובדים מאוד בקטגוריות: 88% בהגנה על מבוגרים, 93% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל, 92% במערכות הבטיחות.
פרטים נוספים
סמארט #5 הוצג ב-2024 וייצורו החל באותה שנה. הדגם מבוסס על הפלטפורמה SEA של ג'ילי המשרתת גם את מותגי וולוו, זיקר, לינק&קו, פולסטאר. בגרסה החשמלית של סמארט #5 המיובאת לישראל מהדורת + PMA2 שלה, הנמצאת גם בדגמי זיקר 007 ו-7X, ולזו מתח מערכת של 800 וולט.
שתי הערות: א. הוצגה גרסה היברידית-נטענת עם מנוע בנזין כמאריך-טווח (EREV) וזו מבוססת על הרצפה החדשה GEA Evo; ב. לדגם הפנאי #5 יצטרף בקרוב על אותו בסיס #6 – משפחתית גדולה (קטגוריה D) בהנעה היברידית-נטענת בלבד.
אורך בסיס הגלגלים של #5 הוא 290 ס"מ, אורכו 469.5 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 170.5 ס"מ. נפח תא המטען 630 ליטר במצב רגיל, 1630 ליטרים עם קיפול מושבים ומלפנים תא מטעו שנפחו 72 ליטרים או 42 ליטרים בבראבוס. המשקל נע בין 2275 ק"ג בגרסה הבסיסית, דרך 2335 ק"ג בזו עם הסוללה הגדולה יותר ועד ל-2453 ק"ג בדו-מנועית.
הגרסאות
הדגם החדש מוצע בשלוש גרסאות מנוע/סוללה/הנעה.
בגרסת המנוע האחורי הבסיסית התפוקה היא 340 כ"ס ו-38 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 6.9 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש. לזו סוללת LFP עם 76 קוט"ש לטווח של 465 ק"מ, הספק הטעינה המהירה הוא 150 קילוואט, הביתית 11 קילוואט.
גרסת המנוע האחורי שמעליה מייצרת 363 כ"ס ואותם 38 קג"מ, מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות וגם כאן עד 200 קמ"ש. בזו סוללת MCN עם 100 קוט"ש לטווח מוצהרי של 590 ק"מ, טעינה מהירה בהספק 400 קילוואט ולביתית 22 קילוואט.
בגרסת בראבוס שני מנועים להנעה כפולה, התפוקה גדול בהתאם – 646 כ"ס ו-72.4 קג"מ – וכך גם הביצועים: 3.8 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-210 קמ"ש. הסוללה זהה, 100 קוט"ש; הטווח לא, 540 ק"מ; הטעינה כמו בגרסה האמצעית: 400 קילוואט ב-DC, 22 קילוואט ב-AC.
ההיצע, המחירים ומתחרים
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת דלת פתוחה והשארת ילדים.
גרסאות ההנעה האחורית מוצעת בשלוש רמות אבזור.
הגרסה הבסיסית ברמת האבזור 'פרו' עולה 230,000 שקלים, ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים, צג מרכזי "13 עם צימוד סלולרי, בקרת אקלים דו-אזורית.
בגרסה החזקה יותר רמת האבזור 'פרו+' – המפרט דומה, המחיר הוא 260,000 שקלים.
גרסה זו מוצעת גם ברמת האבזור 'פרמיום', זו עולה 280,000 שקלים ובמפרט, בנוסף: תאורת לד מטריקס, חישוקי "20, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, צג "13 מול הנוסע, תצוגה עילית, אוורור במושבים הקדמיים, מערכת שמע של סנהייזר, תאורת אווירה, ריפוד עור, חומרים מהודרים יותר.
בגרסת בראבוס שמחירה 300,000 שקלים, כולל המפרט גם חישוקי "21, קליפרים בצבע אדום, פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים ועליהם נוסף צליל מנוע ספורטיבי.
מתחרים
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 16/12/2025 -
שרון ביידר, 16/12/2025הקנס החדש של משרד התחבורה למשדרגי רכבים
-
ניר בן טובים , 15/12/2025ההיגיון יצא לחופשה: איך נתפסה קורולה ב-200 קמ״ש?
-
ניר בן טובים , 15/12/2025עם טווח גדול: טסלה מודל Y שישה מושבים בדרך לאירופה
-
ניר בן טובים , 15/12/2025מכירת חיסול: סטלנטיס בוחנת קיצוץ מותגים
-
אלי שאולי, 15/12/2025מותג אומודה יוצא לדרך
-
אלי שאולי, 15/12/2025סמארט #5 החדש בארץ – המחיר החל מ-230,000 שקלים
-
יואל פלרמן, 14/12/2025יורו NCAP דצמבר – 19 דגמים, רק 11 קיבלו 5 כוכבים
-
איתי שטיינברג, 14/12/2025מאזדה 6e – התרשמות ראשונה