אופל קורסה GSi, הגרסה הספורטיבית החדשה של הסופרמיני הגרמנית, תציע 150 כ"ס - כך חושפת היצרנית. חודשיים אחרי שהודיעה על חזרת השם הנוסטלגי לחיים (במהלך דומה לזה שבוצע אשתקד עם
האינסיגניה), היצרנית מפרסמת כעת גם פרטים טכניים ראשונים.
אז אפשר לספר כי ה-GSi תעשה שימוש במנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, נפח של 1.4 ליטר, הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ. בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית, זה מספיק לביצועים חמימים: 8.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 207 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על בין 16.1 ל-15.9 ק"מ לליטר, בהתאם למידת החישוקים שתבחרו.
ה-GSi מסמלת את סוף חיי הדגם של הקורסה הנוכחית, המכונה "קורסה E". המכונית, שהוצגה בשנת 2014 כמתיחת פנים מקיפה של ה"קורסה D" מ-2006, מתבססת עדיין על פלטפורמה של פיאט פונטו - זכר לשיתוף הפעולה הכושל בין ג'נרל מוטורס (בעלת הבית הקודמת של אופל) לבין פיאט.
הדור החדש של אופל קורסה צפוי בתוך כשנה, ויתבסס הפעם על פלטפורמה משותפת ל
פיג'ו 208 ו
סיטרואן C3. אופל נמצאת מאז שנה שעברה בבעלות קונצרן PSA הצרפתי.
שיווק ה-GSi צפוי להתחיל באירופה בקיץ הקרוב. בשלב זה לא ידוע האם בכוונת חברת שלמה, יבואנית אופל, להציעה בישראל. עם זאת, דגם ה-OPC החזק ויקר יותר מוצע אצלנו, מה שמגדיל את הסיכוי לכך.