אחרי לא מעט התלבטויות, ואחרי שנסוגה, מעשית מדגמי ה-GTI (האחרונה שנשאה את הכיתוב המחוזר הייתה ה-308), פיג'ו בוחרת להשיב את לנהגים חצי מנה של ביצועים, עם חשמל. המעבר ל‑GTI חשמלית דרש לא רק תשתית ופלטפורמות חדשות אלא גם שמירה על זהות ה‑GTI, מלאכה שמחייבת לא מעט זהירות, גם בביצוע, גם מול המעריצים. 

פיג'ו חשפה את דגם e‑208 GTi, להלן גרסה ספורטיבית מבוססת על הדגם e‑208 במסגרת מרוץ 24 השעות של לה מאן. הדגם פותח בידי מחלקת Peugeot Sport, ומציג ביצועים מרשימים עם מנוע חשמלי בהספק של 206 קילוואט (280 כ"ס) שמאיץ מ‑0 ל‑100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות.

המרכב של ה‑e‑208 GTi הונמך ב־30 מ"מ לעומת הדגם הרגיל, ומפשקי הסרנים הורחבו ב־56 מ"מ מלפנים ו־27 מ"מ מאחור. העדכונים הללו מעניקים לו מראה אגרסיבי ותחושת יציבות משופרת בפניות, כך מספרים בחברה הצרפתית. 

הדגם מצויד בסוללה בקיבולת של 54 קוט"ש, המציעה טווח נסיעה של עד כ‑350 קילומטרים לפי תקן WLTP. מערכת הטעינה המהירה תומכת בהספק של עד 100 קילוואט, ומאפשרת טעינה מ־20% עד 80% בתוך כחצי שעה בלבד.

1709968צילום: יצרן

לדברי מהנדסי החברה, ובמיוחד אלה שהיו שותפים לפיתוח ה‑205 GTi המקורית, מדובר בדגם שמביא את רוח ה‑GTi הקלאסית לעידן החשמלי, עם תגובות חדות, שלדה מכוילת בקפידה ותחושת שליטה מדויקת על הכביש.

לדברי גאנז־מרק פינו מ‑Peugeot Sport, שמזוהה רבות עם קו ה‑GTi לאורך 40 השנים האחרונות, “ה‑e‑208 GTi הוא שילוב של תחושת נהיגה קלאסית וברורה יחד עם יתרונות מעניינים של רכב חשמלי – מידת מעורבות בנהיגה ותגובה מהירה ומאוזנת”. 

פרטים מלאים על המחיר וזמינות השיווק טרם פורסמו, אך הצפי הוא למחיר של כ‑37-40 אלף יורו עם תחילת שיווק לקראת 2026. בכך תתמודד החשמלית הספורטיבית של פיג'ו מול דגמים כמו אלפין 290, Mini JCW ואבארט 600 החשמליות. 

1709965צילום: יצרן

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.