BYD מתלבטת באירופה: מפעל רכב נוסף או מפעל סוללות?
האסטרטגיה של היצרנית הסינית מול הביקוש הגובר והמכסים האירופיים
כעת החברה מתמקדת בהפעלת המפעל החדש בהונגריה, שצפוי להתחיל לייצר רכבים בסוף השנה, ובמפעל נוסף בטורקיה המתוכנן להתחיל לפעול בסוף 2026. החלטה על מפעל נוסף באירופה תתקבל רק אם יוקם במקביל מפעל סוללות, כדי להבטיח אספקת סוללות יציבה ורציפה לרכבים המיוצרים מקומית.
BYD שוקלת מספר מדינות להשקעה נוספת ומקיימת מגעים עם הרשויות המקומיות. בין הקריטריונים המשמעותיים לבחירת מיקום נמצא מחיר האנרגיה, שנחשב גורם מרכזי בתחרותיות של מפעלי הרכב והסוללות כאחד.
במקביל, החברה החלה לשגר רכבים מאזורי ייצור אחרים. לאחרונה נשלחו כ-1,000 יחידות מדגם הדולפין מתאילנד, שמיועדות לשווקים בגרמניה, בלגיה והולנד, מה שמאפשר ל-BYD להגדיל את ההיצע בזמן שהמפעלים החדשים באירופה עדיין בשלבי ביסוס.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב