BYD מתלבטת באירופה: מפעל רכב נוסף או מפעל סוללות?

האסטרטגיה של היצרנית הסינית מול הביקוש הגובר והמכסים האירופיים

יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD שוקלת את צעדיה הבאים באירופה, כשהבחירה המרכזית עומדת בין הקמת מפעל רכב שלישי לבין הקמת מפעל לייצור סוללות מקומי. לפי יועץ החברה לאירופה, אלפרדו אלטווילה, הקמת מפעל סוללות היא בעדיפות עליונה, שכן כיום רוב הסוללות מיובאות מסין.

 

החברה מתכננת כי כל רכבי החשמל שהיא תמכור באירופה יופקו בתוך שלוש שנים ביבשת עצמה, במטרה להימנע ממכסים שמטיל האיחוד האירופי על רכבים מיוצרים בסין. כאסטרטגיה זמנית, BYD ממשיכה לייבא רכבים מסין כדי להמשיך למלא את הביקוש הקיים בשוק האירופי.

כעת החברה מתמקדת בהפעלת המפעל החדש בהונגריה, שצפוי להתחיל לייצר רכבים בסוף השנה, ובמפעל נוסף בטורקיה המתוכנן להתחיל לפעול בסוף 2026. החלטה על מפעל נוסף באירופה תתקבל רק אם יוקם במקביל מפעל סוללות, כדי להבטיח אספקת סוללות יציבה ורציפה לרכבים המיוצרים מקומית.

BYD שוקלת מספר מדינות להשקעה נוספת ומקיימת מגעים עם הרשויות המקומיות. בין הקריטריונים המשמעותיים לבחירת מיקום נמצא מחיר האנרגיה, שנחשב גורם מרכזי בתחרותיות של מפעלי הרכב והסוללות כאחד.

במקביל, החברה החלה לשגר רכבים מאזורי ייצור אחרים. לאחרונה נשלחו כ-1,000 יחידות מדגם הדולפין מתאילנד, שמיועדות לשווקים בגרמניה, בלגיה והולנד, מה שמאפשר ל-BYD להגדיל את ההיצע בזמן שהמפעלים החדשים באירופה עדיין בשלבי ביסוס. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.