שברולט מחזירה את הבולט, בינתיים
ג'נרל מוטורס מציגה את הדור החדש של ה-Bolt, עם טווח משופר של כ-410 ק"מ, טעינה מהירה ומחיר שמתחיל בפחות מ-30 אלף דולר
שברולט מציגה את הדור הבא של הבולט, המכונית החשמלית שזכתה למעמד של חלוצה בקרב רכבי החשמל המיועדים לאוכלוסייה הממוצעת. ה-Bolt החדשה תגיע לשוק בתחילת 2026, ותימכר במחיר פתיחה של 29,990 דולר, כאשר גרסה בסיסית וזולה יותר תוצע מאוחר יותר בכ-28,995 דולר.
בג'נרל מוטורס מבהירים כי מדובר בדגם בעל חיי מדף לא ידועים, במהדורה מוגבלת בלבד. לדבריהם, ההחלטה נולדה בעקבות פניות רבות מצד לקוחות שהתאכזבו מהפסקת הייצור של הדגם הקודם. “הקשבנו לתגובות והחלטנו להחזיר את השם Bolt לפורטפוליו שלנו לעוד תקופה קצרה", נמסר מהחברה.
הייצור יתבצע במפעל פיירפקס שבקנזס, על פס ייצור אחד בלבד, בניגוד לשני פסי הייצור שפעלו בעבר. מדובר במהלך שמדגיש את אופיו המצומצם של הפרויקט ואת כוונת החברה לשמור על רמת בקרה גבוהה.
ה-Bolt החדשה תצויד בסוללת ליתיום־ברזל־פוספאט (LFP) בקיבולת של 65 קילוואט־שעה, שתספק טווח נסיעה מוערך של כ-255 מייל, כ-410 קילומטרים. יכולת הטעינה שודרגה משמעותית: טעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט תאפשר מעבר מ-10% ל-80% בתוך כ-26 דקות בלבד.
הדגם החדש יעבור גם לממשק טעינה תקני מסוג NACS, כמו זה של טסלה, שיאפשר שימוש ישיר בתשתית המטענים המהירה של החברה. בנוסף, ה-Bolt תציע יכולת "Vehicle-to-Home" – כלומר שימוש בסוללת הרכב כמקור חשמל לגיבוי ביתי.
בפנים והלאה
יחידת ההנעה כוללת מנוע קדמי יחיד בהספק של כ-210 כוחות סוס. מערכת הבלימה הרגנרטיבית שופרה, והנהג יוכל ליהנות גם ממערכת הנהיגה החצי-אוטונומית Super Cruise, הכוללת שינוי נתיב אוטומטי.
בתא הנוסעים הושם דגש על טכנולוגיה וממשק משתמש. מערכת המולטימדיה כוללת אינטגרציה של גוגל, מסך מרכזי בגודל 11.3" ולוח מחוונים דיגיטלי נוסף בגודל 11".
מבחינה עיצובית, ה-Bolt החדשה מזכירה את גרסתה הקודמת, אך קיבלה חזית מעודכנת ועיבוד מחודש לחלקים האחוריים. למעלה ממחצית מהרכיבים ברכב הוחלפו או עוצבו מחדש, על מנת לשפר את הביצועים ואת היעילות האנרגטית.
הדור המקורי של שברולט בולט (Chevrolet Bolt EV) הוצג לראשונה בגרסת קונספט בתערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס (CES) בינואר 2016. הדגם הסדרתי הוצג חודש לאחר מכן בתערוכת הרכב של צפון אמריקה (NAIAS), והייצור הסדרתי החל בנובמבר 2016. מכירות הדגם החלו בדצמבר 2016 בקליפורניה, והתרחבו לשאר ארצות הברית ולשווקים בינלאומיים במהלך 2017.
ה-Bolt EV היה הרכב החשמלי הראשון של ג'נרל מוטורס שנועד להיות רכב חשמלי המוני עם טווח נסיעה של מעל 200 מייל (322 ק"מ) במחיר נגיש, מה שהפך אותו לאבן דרך משמעותית בתחום הרכב החשמלי.
ואולם למרות ההתקדמות הטכנולוגית, לא ברור האם מדובר בהחייאה ארוכת טווח או במהלך זמני שנועד להשאיר את שברולט בזירת החשמליות העממיות. בג'נרל מוטורס מצהירים כי מדובר במענה ממוקד לביקוש גובר, אך לפי הערכות בתעשייה, ייתכן שה-Bolt תישאר "אורחת לרגע" עד השקת דגמים חשמליים חדשים מהדור הבא.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב