מנכ"ל סיטרואן: "אנשים רוצים רכב אמין ונוח, לא מסכים ואפליקציות"
מתווה כיוון חדש למותג הצרפתי: פחות גאדג’טים, יותר נוחות, מחירים שפויים וחשיבה מחודשת על חשמליות לכולם
קסוייה שארדון, בן 51, נכנס לתפקיד מנכ"ל סיטרואן במאי האחרון עם הבנה קצת יותר הוליסטית מקודמיו לתפקיד: להחזיר למותג את הרוח שאבדה לו. "סיטרואן הייתה תמיד מותג של רכבת הרים – לפעמים הכי גבוה, לפעמים כמעט נעלמת, ואז נולדת מחדש" הוא אומר. "בשנים האחרונות חסרה לנו תשוקה. המשימה שלי היא להחזיר את האנרגיה הזו אצל הלקוחות, אצל הסוחרים וגם בתוך החברה".
החזון החדש של שארדון נשמע מבטיח אבל נשאר צמוד למקורות; סיטרואן לא רוצה להיות מותג יוקרה, אלא מותג של נוחות ותמורה. "אנחנו לא Low-Cost, אבל אנחנו מציעים יותר חלל פנימי ונוחות במחיר אטרקטיבי" הוא אומר. לדבריו, בזמן שמותגים אחרים בקונצרן סטלאנטיס כמו פיג'ו ואופל מתמקדים בנהיגה ספורטיבית וממדים דינמיים, סיטרואן מתמקדת בתחושה שבתוך הרכב. "אנחנו כאן כדי שאנשים ירגישו טוב, לא כדי להרשים אחרים".
הגישה הזו ניכרת גם בטכנולוגיה – או יותר נכון, במה שסיטרואן בוחרת לא להכניס. "לקוחות לא מחפשים עוד מסכים או אפליקציות חניה. הם רוצים רכב אמין, מרווח ונוח" מסביר שארדון בראיון לכלי התקשורת בגרמניה. "הטכנולוגיה צריכה לשרת את הנהג, לא להעמיס עליו".
אחרי כמה שנים של בעיות טכניות – מתקלות בכריות אוויר ועד באגים בתוכנת ניהול הסוללות, סיטרואן רוצה להחזיר (במיוחד) את אמון הציבור. "אנחנו מעניקים כיום אחריות של שמונה שנים על כל רכב חדש - זו הצהרה של ביטחון באיכות שלנו", מדגיש שארדון. נציין בהקשר זה, שבישראל מסגרת האחריות היא חמש שנים לפי שעה.
הבסיס
בלב התוכנית עומדת החשמלית החדשה ë-C3, שמחירה באירופה יעמוד על כ-19,990 יורו בלבד. עם טווח נסיעה של כ-200 קילומטרים, היא מיועדת להיות רכב חשמלי ברף המחירים התחתון. "זה מספיק ל-90% מהנהגים העירוניים" אומר שארדון. "המטרה שלנו היא להפוך ניידות חשמלית למשהו שכולם יכולים להרשות לעצמם, לא מוצר לעשירים בלבד". לדבריו, ה-ë-C3 היא גלגול מודרני של הדה שבו, "פשוטה, חסכונית ומובנת".
גם בתחום הספורט המוטורי, שארדון לא מוותר על נוכחות, אך מתכוון לשחק לפי הכללים החדשים. "הבחירה שלנו היא בחשמל. נחזור לעולם המרוצים דרך Formula E" הוא אומר."שם נוכל להראות ביצועים וחדשנות, מבלי לאבד את הזהות החשמלית שלנו".
כשזה מגיע למדיניות האיחוד האירופי האוסרת על מכירת מכוניות בנזין ודיזל מ-2035, שארדון מדבר באופן שקול אבל כן מביע ביקורת חריפה: "לשים הכל על חשמל בלבד? אני רואה את זה כסיכון" הוא אומר. "יש מדינות שבהן אין מספיק עמדות טעינה, והטענה לעיתים יקרה יותר מדלק. לכן אנחנו צריכים גם פתרונות ביניים כמו פלאג-אין-היבריד או מנועים עם מאריך טווח".
יוקרה תחת זכוכית מגדלת
למרות שסיטרואן פועלת תחת מטריית סלנטיס, שארדון מבקש לשמור על ייחודיות המותג. "חשוב שסיטרואן תישאר עצמאית, נועזת ולא צפויה. דגמים כמו ה-Ami מוכיחים שאפשר לחשוב אחרת – גם אם זה לא מתאים לכל שוק" הוא אומר.
על שאלה לגבי שיתופי פעולה עם מותג היוקרה DS, הוא משיב בזהירות: "יש לי מספיק עבודה עם סיטרואן. מי יצעד איתנו – זו כבר החלטה של הנהלת הקבוצה".
בסוף דבריו הוא מסכם את הדרך החדשה בפשטות: "העולם לא צריך עוד רכב יקר עם אלף פיצ’רים. הוא צריך רכב אמיתי. כזה שאפשר להרשות לעצמך, לנהוג בו, ולהרגיש שהוא ידידותי".
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב