ג'יפ רנגייד, הסוף

אחרי יותר מעשור על הכביש ומעל שתי מיליון יחידות, סטלנטיס מפנה מקום לדגמים היברידיים וחשמליים

ג'יפ סיימה רשמית את ייצור הרנגייד במפעל מלפִי שבדרום איטליה. היחידה האחרונה של הדגם, שהפך מאז 2014 לאחד מהנכסים החשובים של המותג באירופה, ירדה מקו הייצור בפעם האחרונה כחלק ממהלך רחב יותר של סטלנטיס לצמצום דגמי בנזין ודיזל ולהיערכות לייצור פלטפורמות חשמליות. הרנגייד היה הדגם הראשון של ג'יפ שיועד במיוחד לשוק האירופי, והכניסה של המותג לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים.

הדגם התבסס על פלטפורמה משותפת לקבוצת פיאט-קרייזלר והוצע בגרסאות בנזין, דיזל ובהמשך גם כהיברידי נטען. מתיחת הפנים שבוצעה ב־2018 הוסיפה מנועי טורבו קטנים יותר וגרסאות 4xe, אך לא שינתה את מגמת הירידה בביקוש לדגמים לא חשמליים באירופה. בשנים האחרונות הפך הרנגייד לנפוץ בעיקר בשוק המשומשות, בעוד במכירות חדשות שימש בעיקר כמשלים.

3333.png

צילום: יצרן

הפסקת ייצור הרנגייד מגיעה על רקע ירידה חדה בתפוקת המפעל במלפִי, שאיבד גם את ייצור פיאט 500X וג'יפ קומפאס בדור היוצא. לפי נתונים פנימיים, התפוקה השנתית נמצאת בשפל של יותר מעשור, וסטלנטיס כבר מתמקדת בשדרוג האתר לקראת ייצור דגמי DS, לנצ'יה וג'יפ בגרסאות היברידיות וחשמליות בלבד.

למרות סגירת הקו באירופה, הרנגייד ימשיך להיבנות בדרום אמריקה, שם הוא עדיין נחשב לדגם מרכזי. באירופה, את מקומו יתפוס גל חדש של רכבי ג'יפ חשמליים שישיק את השלב הבא של המותג ביבשת.

גם בישראל שווק הרנגייד במספרים מוגבלים, בעיקר בתחילת העשור הקודם, ושמר על קהל מצומצם שחיפש מראה שטח בממדים עירוניים.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.