בקיה מחויבים לחשמל. מחכים לגניזת מנועי הבעירה
הקוריאנים מחויבים לעבור להנעה חשמלית ולא רוצים להתמודד עם דחיות מצד האיחוד האירופי
קיה אירופה ממשיכה לדחוף את המעבר לרכבים חשמליים, למרות קריאות למתן את המדיניות של האיחוד האירופי שבוחן מחדש את האיסור למכור מנועי בעירה פנימית בעוד עשר שנים. מנכ"ל החברה, מארק הדריך, ציין כי החברה השקיעה סכומי עתק בהרחבת קו רכבי ה‑BEV (רכבים חשמליים מלאים) שלה, והפסקה באירופה תעלה "הון תועפות".
למרות הדחיפה לחשמליות, הדריך הבהיר כי קיה לא מתכוונת לוותר על רכבים עם מנועי בעירה פנימית בתקופה הקרובה. "לא אמרנו שנפסיק למכור אותם ב‑2028 או 2030. זו תקופת מעבר שתימשך מספר שנים, ונשמור על כל הטכנולוגיות כל עוד יש ביקוש," אמר. עם זאת, הדגיש כי "יש לנו מחויבות להגיע ל-100% חשמליות עד 2035".
הדברים של הדריך סותרים את עמדת מנכ"ל מרצדס, אולה קלניאוס, אודותיה דיווחנו לאחרונה, שטוען כי המדיניות של האיחוד האירופי עלולה לפגוע בתעשייה האירופית מול תחרות סינית וביקוש מקומי נמוך לרכבים חשמליים, וכי יש להמשיך להציע דגמי בנזין ודיזל לעוד זמן ממושך. הדריך הזכיר כי קלניאוס עצמו הבטיח בעבר שמרצדס תמכור רק רכבים חשמליים באירופה עד 2030.
קיה בעיצומה של מתקפת דגמים רוחבית; היא הציגה באירופה את ה‑EV3, רכב פנאי קומפקטי, ואת ה‑EV9, רכב פנאי גדול ב‑2024, ואת ה‑EV4 וה‑EV5 השנה. ה‑EV2 צפוי להגיע ב‑2026. החברה שואפת כי עד 2030 רכבים חשמליים ימלאו 74 אחוז ממכירותיה באירופה.
במפעל קיה בצ'ילינה, סלובקיה, שהותאם במיוחד לייצור דגמי ה‑EV4 וה‑EV2, החל ב‑20 באוגוסט ייצור ה‑EV4, דגם חשמלי ראשון שמיוצר באירופה. החברה משקיעה במפעל 108 מיליון אירו, כולל הוספת מסוע חדש לאספקת סוללות.
באשר לרכבים היברידיים נטענים (PHEV) ורכבים עם טווח חשמלי מורחב (EREV), הדריך פחות משוכנע. לדבריו, מדובר בטכנולוגיית מעבר שתלויה בכללים מקומיים משתנים, ולכן "קשה לבנות תרחיש עסקי ברור", כך ציין.
כתבות אחרונות
-
אלי שאולי, 08/12/2025אוטו ארוך־טווח: קיה EV9 'GT ליין' (דוח מס' 2)
-
ניר בן טובים , 08/12/2025טלקאר מתחילה בשיווק הטנדר החשמלי KGM מוסו
-
ניר בן טובים , 08/12/2025השגעון החדש של טראמפ: להביא לאמריקה מכוניות מיקרו יפניות
-
שרון ביידר, 08/12/2025מהפך בצמרת: ג'אקו 7 הוא הקרוסאובר הנמכר בישראל אי פעם
-
ניר בן טובים , 08/12/2025אלה המכוניות הבטיחותיות ביותר של 2025
-
ניר בן טובים , 08/12/2025מס נסועה: אירופה מחפשת מודל הכנסות חדש; ישראל על הגדר
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
אלי שאולי, 07/12/2025סיום דרמטי: לנדו נוריס זכה באליפות הפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב