בקיה מחויבים לחשמל. מחכים לגניזת מנועי הבעירה

הקוריאנים מחויבים לעבור להנעה חשמלית ולא רוצים להתמודד עם דחיות מצד האיחוד האירופי

קיה אירופה ממשיכה לדחוף את המעבר לרכבים חשמליים, למרות קריאות למתן את המדיניות של האיחוד האירופי שבוחן מחדש את האיסור למכור מנועי בעירה פנימית בעוד עשר שנים. מנכ"ל החברה, מארק הדריך, ציין כי החברה השקיעה סכומי עתק בהרחבת קו רכבי ה‑BEV (רכבים חשמליים מלאים) שלה, והפסקה באירופה תעלה "הון תועפות".

למרות הדחיפה לחשמליות, הדריך הבהיר כי קיה לא מתכוונת לוותר על רכבים עם מנועי בעירה פנימית בתקופה הקרובה. "לא אמרנו שנפסיק למכור אותם ב‑2028 או 2030. זו תקופת מעבר שתימשך מספר שנים, ונשמור על כל הטכנולוגיות כל עוד יש ביקוש," אמר. עם זאת, הדגיש כי "יש לנו מחויבות להגיע ל-100% חשמליות עד 2035". 

הדברים של הדריך סותרים את עמדת מנכ"ל מרצדס, אולה קלניאוס, אודותיה דיווחנו לאחרונה, שטוען כי המדיניות של האיחוד האירופי עלולה לפגוע בתעשייה האירופית מול תחרות סינית וביקוש מקומי נמוך לרכבים חשמליים, וכי יש להמשיך להציע דגמי בנזין ודיזל לעוד זמן ממושך. הדריך הזכיר כי קלניאוס עצמו הבטיח בעבר שמרצדס תמכור רק רכבים חשמליים באירופה עד 2030. 

23092_2026_EV4.jpg

צילום: יצרן

קיה בעיצומה של מתקפת דגמים רוחבית; היא הציגה באירופה את ה‑EV3, רכב פנאי קומפקטי, ואת ה‑EV9, רכב פנאי גדול ב‑2024, ואת ה‑EV4 וה‑EV5 השנה. ה‑EV2 צפוי להגיע ב‑2026. החברה שואפת כי עד 2030 רכבים חשמליים ימלאו 74 אחוז ממכירותיה באירופה.

במפעל קיה בצ'ילינה, סלובקיה, שהותאם במיוחד לייצור דגמי ה‑EV4 וה‑EV2, החל ב‑20 באוגוסט ייצור ה‑EV4, דגם חשמלי ראשון שמיוצר באירופה. החברה משקיעה במפעל 108 מיליון אירו, כולל הוספת מסוע חדש לאספקת סוללות.

באשר לרכבים היברידיים נטענים (PHEV) ורכבים עם טווח חשמלי מורחב (EREV), הדריך פחות משוכנע. לדבריו, מדובר בטכנולוגיית מעבר שתלויה בכללים מקומיים משתנים, ולכן "קשה לבנות תרחיש עסקי ברור", כך ציין. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.